Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi az oka, hogy általában a...

Mi az oka, hogy általában a villamos járművek élettartama jóval magasabb, mint az autóbuszoké?

Figyelt kérdés
2018. márc. 3. 21:52
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Kevebb mozgó alkatrész? Meg nem is kell elviselni azt a sok robbanást, ami ugye a robbanómotorban végbemegy. És a keletkezett gázok korrodáló hatását.
2018. márc. 3. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Például jóval kevesebb vibrációt kell a szerkezetnek elviselnie.
2018. márc. 3. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Na meg egy villamos nem megy sosem kátyúba, meg macskaköves úton...
2018. márc. 3. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Meg van egy triviálisabb ok is...


Sokkal drágábbak, így inkább kapnak nagyobb felújítást akár 25-30 évesen is, minthogy újat vegyenek helyettük. Elhiheted, hogyha ugyanannyiba kerülnének mint a dízelbuszok, akkor sokkal könnyebb szívvel döntenének a selejtezésükről a közlekedési cégek, de akkor éri meg megvenni őket, ha futnak ameddig csak lehet.

2018. márc. 4. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Egyébként még apró érdekesség, hogy a trolibuszok is sokkal többet mennek el, mint a dízel buszok. Az elektromos járművek jóval tartósabbak, egyszerűbbek, és nincs hatalmas vibráció, ami idővel szétrázza az egész kasztnit.
2018. márc. 4. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

5-ös! Ez így nem igaz. Trolifüggő az egész, nálunk Szegeden az SZKT selejtezett már le 12 éves trolit is, egyszerűen megbízhatatlan, nyűgös jármű volt T-850, és mikor belecsapott egyszer a villám (igen még ez is), utána egyszerűen úgy döntöttek, hogy ennyi volt, egy 2004-es évjáratú troliról beszélünk pedig.

De mondhatnám a nálunk "raktáron lévő" egyke trolikat, amikkel nem tud az SZKT mit kezdeni. T-650 az ország egyetlen Skoda 22Tr-e, az első csuklós alacsonypadlós troli volt 2006-ban, de vele is annyi baj meg nyavalya volt, hogy állandóan állt alkatrészhiány miatt, hivatalosan nincs leselejtezve, de én már vagy két éve nem láttam. Ellenpélda a tartalék tartalékaként álló 502-es, ami az utolsó (nem nosztalgia) szegedi Ikarus 280T ezt meg azért őrizgetik, mert egy modern Ganz villanymotort kapott, és kevesebbet fogyasztott a többi 280T-nél, így néha-néha kiviszik forgalomba, ha sok Skoda 15Tr van dögrováson.

Apropó Skoda 15Tr ezek közt meg van 84-es évjáratú, ami köszöni szépen szinte újnak néz ki, mondjuk nem is csoda 2010 körül kívül-belül felújították.

Látod nincs általános szabály, hogy melyik trolit mikor selejtezik. De a döntő tényező az ár. A Skoda 15-öket azért nem váltották még ki új alacsonypadlósokkal, mert nincs rájuk pénz. Most ha minden igaz Szeged kap 6 új csuklós trolit, tehát a mostani 15Tr-ek negyedét lehet selejtezni majd. Hogy a többi meddig lesz forgalomban? Ameddig nem lesz pénz újakra.

2018. márc. 5. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Ez általában a kötöttpályás járművekre vonatkozik a gumikerekesekkel szemben. A troli egy más kérdés de az is jobban amortizálódik, csak bizonyos esetben ez kisebb mint a robbanómotornál.
2018. márc. 6. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!