"Kérjük, ne szálljanak fel a vonatra. " Miért ne?
Nem egészen világos, hogy az az IC amúgy nem szokott ott megállni? Akkor szoktak ilyesmit bemondani, ha a vonatnak amúgy nincs ott megállója, de valamilyen oknál fogva mégis megáll.
Helyjegyed volt egyáltalán? Mert az IC csak helyjeggyel vehető igénybe! Sőt, általában gyorsvonati pótjegyet is kell a viteldíjon felül fizetni.
Még ha a Budapest bérletedet el is fogadjuk menetjegy gyanánt, gondolom helyjegyed és pótjegyed nem volt. Örülj, hogy nem büntettek meg.
A Ferihegy - Kőbánya-Kispesti - Zugló útvonalon a Nyugati pályaudvarra közlekedő InterCity-k a menetrendben KöKi és Zugló állomásokon csak leszállás céljából áll meg jelzéssel vannak ellátva. Azaz felszállásra i nem jelölt megállónál szálltál fel. Ezért akart pótdíjazni a kalauz.
A tilalom okát lehet vitatni. A kalauz alkalmazta a szabályt, mert őt köti a szabályzat.
Sőt, a Nyugatitól sem lehet Zuglóig, illetve Kőbánya-Kispestig IC-re jegyet venni. Ezzel azoknak az utasoknak az érdekeit védik, akik hosszabb távra utaznak. Mivel csak korlátozott jegyet lehet eladni egy vonatra, egy ilyen rövid út másoknak lemaradást is jelenthet a vonatról. Szóval ha a valaki a Nyugatitól Debrecenig menne, lemaradhat a vonatról, ha valaki éppen előtte venne jegyet Zuglótól Kőbánya-Kispestig - ez igaz fordított irányban is.
IC-re meg kell helyjegy, és pont ezért nem jó a BB sem - ezen a vonalon csak a Nyugati és Ferihegy között lehetne használni.
De 5-10 perccel később úgyis jön egy sebes- vagy személyvonat.
Köszönöm a kimerítő és meglepően normális válaszokat. Teljesen egyetértek azzal, hogy a távolsági utasok élvezzenek elsőbbséget egy tömött, miattuk indított vonaton. Azzal viszont a legkevésbé sem, hogy miért kell ezt a szabályt ilyen rugalmatlanul alkalmazni akkor, amikor a kalauzzal együtt is egy kezemen meg tudtam volna számolni a kocsiban lévő utasokat.
Kilencszáz forint körül lett volna, de szerintem sokkal többről van szó. Egyrészt a fent leírt értetlenség miatt nem fizettem, másrészt pedig, mondjuk ki, futni hagyott. Utólag belegondolva sokkal emberibben viselkedett az elvárhatónál. Talán felismerte a helyzetet.
#7. Te se sokat utaztál mondjuk Borsod megyében, mondjuk Nyékládháza-Tiszaújváros vonalon. A '70-es (vagy még korábbi) évek beli vonat jár, ugyanabban az állapotban, fel se újították. Műbőr ülések, 15w-os izzók. Retro járat. :)
Ehhez képest az IC, ahol sokszor WIFI van, meg telefon töltő, normális kuka, egy luxusvonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!