Az alábbi lista szerintetek mennyire korrekt? (rendszerváltás utáni magyar buszgyártók)
Ikarus később Ikarusbus (a régi "nagy" Ikarus 2003-ban megszűnt)
Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. (az "E" típusjelzésű Ikarusok gyártója 2007-ben megszűnt)
Kravtex Kft. (a jelenlegi legnagyobb több mint ezer Credo busszal, aktív gyártó)
Alfabusz (az Ikarus egykori székesfehérvári telephelyén Volvo alvázra épített kétes minőségű Regio és Localo néven buszokat a 2000-es évek népszerű gyártója volt 2011-ben szűnt meg)
Rába Járműgyártó Kft. (a nagy győri üzem 98 és 2003 között nem csak futóműveket és motort, hanem komplett buszokat is gyártott Contact és Premier fantázianéven)
NABI (főleg külföldre gyártott kaposvári és pesti telephelyről buszokat, az amerikai anyacég megszűnése után zárt be)
ARC (ilyen néven 2004-2009 között gyártotta csuklós és szóló buszait)
Hungarian Bus (csupán néhány Ikarus C56-on alapuló járművet gyártott, az Ikarus első feltámasztási kísérlete volt, a buszok típusjelzése is erre utalt IK HB)
Hungarobusz (nem keverendő össze a Hungarian busszal, kis gyártó pár buszt gyártott a 90es évek végén)
Rákos Járműgyártó Kft. (szintén 90-es évek végén néhány távolsági busz)
MJT (debreceni gyártó komoly történelemmel és annál kisebb sikerekkel, pár buszt gyárottak csupán hazai piacra, jelenleg csak egy MJT busz van Magyarországon fogalomban)
Ikarus (a márkanév visszavásárlása után az ARC buszokat ezen a néven kezdték el gyártani, míg nem szakított Széles Gábor a közben megalalakult:
MABI-val (nem keverendő össze a NABIval az ARC majd Ikarusnak nevezett buszok gyártója)
Ikarus Egyedi Kft. (miután a MABI elvesztette az Ikarus névhasználati jogot, megvásárolták a másik 2007-ben megszűnt Ikarus névhasználati jogát, jelenleg is aktív gyártó, botrányokkal körülvéve a mterópótlóra nekik kellett volna leszállítani az épp Modulo néven futó buszaikat)
Plasma (szolnoki kis cég pár midibuszt gyártott, beolvadt a MABI-ba)
Csaba-Metál Kft. (szeghalmi kis cég néhány midivel próbálkoztak pár éve)
Molitus (szintén midibusz gyártó beolvadtak a MABI-ba)
Evopro (elektomos modul rendszerű buszokat akartak gyártani beolvadtak a MABI-ba)
HM Currus (a honvédség házi buszgyártója 50db Currus Aries buszt szerel össze az egykori E95ös alapjain, az egyik új gyártó)
Inter-Tan Ker. (debreceni gyártó, első próbálkozásuk egy elektromos midibusz volt, ez sosem készült el, legutóbb bemutattak egy Mercedes alapon gyártott busz ITK Reform 500 néven)
Kihagytam valakit?
Nekem valami olyasmi is beugrott, hogy a NABI régi kaposvári gyárában is van valami kis gyártó. De lehet azok csak fölújítással foglalkoznak.
AZ MJT-nek meg szerintem nincs itthon busza, a Kunság Volán vett tőlük egy csuklóst, de azt selejtezték.
A NABI régi gyárát egy török cég vette meg, ami szélerőművekhez gyárt lapátokat.
A listámat szeretném annyiban korrigálni, hogy a Plasma nem a gyártó, hanem a busz neve volt, és a gyártó neve Enterprise volt, és az a pár midibusz valójában több mint 200 busz volt, csak többség külföldre ment itthon alig harminc talált vevőre. Ezt azóta nyomoztam ki, hogy kiírtam a kérdést.
Meg megemlékeznék még a Volánbuszról is mint gyártóról a Csepel alvázra épített Csepel Lyra buszokat ők szerelték házilag össze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!