Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Kiváltható lenne a budapesti...

Kiváltható lenne a budapesti HÉV tram-train rendszerrel?

Figyelt kérdés

Úgy érzem, hogy a HÉV hiába nagyvasút, mégis határterületen van - se nem villamos, se nem metró, de a MÁV hálózatához sincs sok köze. A villamos- és a nagyvasúti üzemet viszont össze lehetne vonni (ehhez persze szükséges a járműcsere, ami lassan már esedékes is lenne). A csepeli és a ráckevei héveket akár a 2-es villamos vonalához is lehetne csatlakoztatni a Közvágóhídnál, így egészen a belvárosig lehetne közlekedni. Ráadásul a tram-train szerelvényeknek köszönhetően akár a sorompós kereszteződések is megszüntethetőek, illetve új kereszteződések létrehozhatóak, valamint kifele irányban is bővíthető a hálózat.

A csepeli HÉV a MüPa és a Szabadkikötő között közlekedne vonatként, a többi szakaszon villamosként, sőt, akár Halásztelekig meghosszabbítható lenne a vonal.

A ráckevei HÉV is meghosszabbítható lenne Ráckeve központjáig.

A szentendrei HÉV belső végével jelenleg nem nagyon lehet mit kezdeni, de Szentendrén belül szintén nagyobb területeket tudna feltárni a vonal villamosként.

A külső végek módosítása a gödöllői és csömöri HÉV-eken is van lehetőség, de itt még újabb szárnyvonalakat is létre lehetne hozni villamosként például a Centenáriumi lakótelep felé, de ennek nincs sok értelme addig, ameddig csak az Örs vezér teréig járnak a vonatok. Viszont villamosként talán könnyebben behozható a vonal legalább a Keletiig. (Azt már csak zárójelben merem leírni, hogy akár az Astoriáig is mehetne).


Bármelyik is kivitelezhető lenne? Érdemesebb lenne ennek megvalósítása, mint a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése, illetve az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút?

Egyáltalán, a vasút-villamos kapacitása összevethető a jelenlegi vonatokéval? Vagy akkora ráfordítást igényelne magának a pályának is a villamosbaráttá tétele, hogy már nem érné meg?



2018. jan. 3. 23:25
 1/3 anonim ***** válasza:

Meg lehetne csinálni nagyrészt, de nem lenne túl előremutató. Talán egy kis fejlődést jelentene a mostani helyzethez képest de ha egyszer tram-train lesz akkor soha az életben nem lesz már metró a H6 és H7 hévből. Hasonlóan a H5-ös is jobb lenne metróként, nagyrészt úgy is elkülönített pályán halad Bp határán belül.


H6-os hév lehetne metró Milleniumtelepig, valahol arrafele pedig a MÁV hálózatba kötve vonat közlekedhetne Ráckevére (pl. Kelenföldről vagy Kőbánya-Kispestről).


H8-9-es Hévről sajnos fogalmam sincs, ott talán jó lehetne a tram-train.

2018. jan. 3. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

A tram-train eléggé korlátozott kapacitásban. A csepeli és szentendrei HÉV-nél a reggeli csúcsban már az indulás pillanatában határon lenne, hol van abba belekalkulálva a jövő, különösen a csepeli HÉV-nél, ahol a Szigetcsúcs még beépítetlen, és a Közvágóhíd környékében is rengeteg potenciál van.


A HÉV-et nem értem, miért kell okvetlen besorolni, hogy az vonat-e vagy villamos. Egyáltalán nem értem, miért ezek merülnek fel. A HÉV az átlagos megállótávolságai és átlagsebessége alapján egy felszínen közlekedő metró. De mégsem az. A HÉV az HÉV. Indokolt a metróhálózatba integrálása, jelenleg sem a metró, sem a HÉV-hálózat nem tekinthető teljesnek: a metró jórészt a belvárosban megy, a HÉV pedig alig-alig merészkedik be oda.

Igen, ez több pénzbe kerül, de mikor egy negyedosztályú focicsapat kap milliárdokat stadionfelújításra, senki ne mondja nekem, hogy egy ilyen értelmes, és hosszú távon sokkal inkább megtérülő projektre nincs pénz.

2018. jan. 4. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
#2,pedig nincs pénz,mert ellopják,vagy elköltik a stadionokra ;)
2018. jan. 12. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!