Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen rendszerrel működnek a...

Milyen rendszerrel működnek a tömegközlekedési autóbuszok ajtajai?

Figyelt kérdés
Megnyom a sofőr egy gombot és kinyílnak az ajtók. Hogyan?
2011. jún. 1. 12:23
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Sűrített levegővel mennek.
2011. jún. 1. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Megnyom egy gombot, ezzel kinyit egy megfelelő helyre épített szelepet és az ajtókat egy pneumatikus (sűrített levegős) munkahenger nyitja, majd zárja.
2011. jún. 1. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Van elektromos ajtó is, pl. a MAN Lion's City-n, ami vendég Budapesten.
2011. jún. 1. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 D.O.81 ***** válasza:
100%

Üdv!


Van sok gomb(régi rendszer): egy gombpár egy ajtót működtet. Zöld nyit, vörös zár.

Van két plusz egy gomb(mostani rendszer): zöld nyitás engedélyezés, vörös mindent zár, zöld2 első ajtót nyit jelzés megléte nélkül is. Az ajtóknál van egy-egy relé, melyet az ajtóhoz tartozó nyomógombokkal lehet öntartásba hozni. Amikor a busz megáll és a felügyeleti rendszer kiadja az ajtónyitó gombra a feszültséget, és a gépész a zöld nyitó gombot megnyomja, akkor a meghúzott relé kontaktusán keresztül működtető feszültség jut az ajtó szelepre. Záráskor az összes ajtó szelep kap impulzust függetlenül attól, hogy nyitva van az ajtó vagy sem és egy másik relé segítségével az engedélyező relé old.

Van az egygombos rendszer, melynél egy ajtót egy gomb működtet. Ilyenkor az ajtószelep működtetését egy elektronikus logika vezérli.

Minden esetben, ha levegős ajtóról van szó az ajtószeleppen keresztül lehet az ajtómozgató hengereket működtetni. Ez egy olyan eszköz, melyben egy vagy két váltószelep van. Amikor az ajtót nyitjuk, akkor a közös táp bemenetet elzáró, mágneses úton mozgatható tolattyú a gerjesztett tekercs irányába mozdulva és mechanikusan reteszelődve a levegőt a henger megfelelő csatlakozásához kapcsolja, míg az ellentétes oldalt leszelelteti. A művelet addig folyik, míg a nyomás el nem ér egy meghatározott értéket, melynél a tolattyú visszatér alapállásba és lezárva a henger mindkét csatlakozását.

Villamos motorral szerelt ajtóknál a motort egy külön elektronika felügyeli.


Remélem tudtam segíteni.

2011. jún. 1. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Utolsó: Bemásoltad a tankönyv fejezetét? :)
2011. jún. 2. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 D.O.81 ***** válasza:

Üdv, utolsó!


Nem nem másoltam be.

Megfigyeltem, és kikövetkeztettem, majd elméletemet egy ismerősömnél leellenőriztem. (Magyarul, volt lehetőségem benézni az ajtó fölötti dobozba).


Üdv!

2011. jún. 2. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!