Miért szűntették be a Győr-Budapest szakaszon a gyorsvonati közlekedést?
Röviden:
A bécsi Hauptbahnhof átadása miatt az osztrák 30 perccel később adja be és 30 perccel később kéri kiadni a határon a Railjeteket, és az EC-ket. Ez alapvetően megváltoztatta az 1-es vonat menetrendi struktúráját, a Keleti érkezés/indulás strasszáról nem is beszélve.
Emellett az IC-knek 160 km/ó sebességű menetvonalon kell közlekedniük, hogy tartsák az ütemet, a gyorsvonatok eleiben 140 majd a tóvároskerti keréktárcsa-robbanás után csak 120 km/ó sebességgel közlekedhettek.
A fenti tény alá is aknázta a hibrid-IC megoldást: egyszerűen nincsen 160 km/ó-ra alkalmas gyorsvonati kocsi a MÁV-START állagában.
Amúgy az IC-k közlekedését is meghatározza a Railjet, így ha nem állnának meg "olyan sok" helyen akkor a vonalon ballagnának lassabban...Azért állnak meg, mert belefér nekik. (Sőt, igazából a 140 km/ó-s kocsival való közlekedés is belefér, de csak nagyteljesítményű vontatójárművel.)
Ez a menetrendi struktúra egy komoly megalkuvás volt, de sajnos Mo. és a Magyar vasút nincs abban a helyzetben, hogy az osztrák felé fi.gja a passzátszelet. Így ha Railjet közlekedést akar(t)unk Bécsbe akkor el kellett fogadni azokat a lapokat, amikor az osztrák leosztott nekünk.
Amúgy amit a #2-es leírt, az a szokásos vasútbarát bullshit, amit mindenhol elénekelnek. Igaz, hogy nagyon nyomva van az IC+ projekt, de a jelen kérdésre ez az ének pont nem használható:
Ugyanis ezzel a menetrendi struktúrával nemhogy több, hanem épphogy kevesebb IC kocsi kell, mert a Keletiben rövidbe fordulnak, és a GySEV stokk körbeadása is elmarad a rendszerből.
De pl. a railjet szerelvények is rövidbe tudnak fordulni, ellentétben a korábbi léptetéshez képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!