Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért szűntették be a Győr-Bud...

Miért szűntették be a Győr-Budapest szakaszon a gyorsvonati közlekedést?

Figyelt kérdés
Nem volna egyszerűbb bevezetni a hibrid típusú IC-ket ide is? Drága mulatságnak tartom, hogy folyton helyjegyet kell váltani ha vonattal akar utazni az ember!
2017. dec. 26. 23:56
 1/5 anonim ***** válasza:
Hát számomra is meglepő döntés volt ez. Személlyel baromi hosszú az út és kényelmetlen, IC meg azért jóval drágább. Most kb- ott tartunk, hogy az IC-k gyorsvonati megállással közlekednek, szóval szerintem ebből a szempontból simán lehetne gyorsvonati része is a szerelvényeknek.
2017. dec. 27. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
59%
Általános tendencia ez, más vonalakon is tetten érhető az IC szegmens meglehetősen alaptalan erőltetése a gyorsvonati kárára. A mögöttes okok nem épp utasközpontúak: bevételnövelés és a cégvezető személyes ambícióinak kiszolgálása. Csépke ugyanis gépészként a szolnoki járműjavítót akarja helyzetbe hozni, akik az IC kocsik projektjén dolgoznak. Minél több IC kocsi kell és ezt az igényt minél kevésbé tudja a jelenben kiszolgálni a kocsiállomány, annál könnyebb tolni a projektet a döntéshozóknál.
2017. dec. 27. 02:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
62%
Az a "poén", hogy ma már egy IC kocsi nem is biztosít semmilyen extra komfortot, meg maga az IC extra gyorsaságot sem. 10-15 éve még kvázi presztízs volt IC-vel utazni, ma már önszántukból nagyon kevesen utaznának IC-vel a béka segge alatti színvonal, de hasonlóan magas ár miatt. Ezért jó kis MÁV-os szokáshoz híven elintézik, hogy csak azért is sokan utazzanak IC-vel.
2017. dec. 27. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Röviden:

A bécsi Hauptbahnhof átadása miatt az osztrák 30 perccel később adja be és 30 perccel később kéri kiadni a határon a Railjeteket, és az EC-ket. Ez alapvetően megváltoztatta az 1-es vonat menetrendi struktúráját, a Keleti érkezés/indulás strasszáról nem is beszélve.

Emellett az IC-knek 160 km/ó sebességű menetvonalon kell közlekedniük, hogy tartsák az ütemet, a gyorsvonatok eleiben 140 majd a tóvároskerti keréktárcsa-robbanás után csak 120 km/ó sebességgel közlekedhettek.

A fenti tény alá is aknázta a hibrid-IC megoldást: egyszerűen nincsen 160 km/ó-ra alkalmas gyorsvonati kocsi a MÁV-START állagában.

Amúgy az IC-k közlekedését is meghatározza a Railjet, így ha nem állnának meg "olyan sok" helyen akkor a vonalon ballagnának lassabban...Azért állnak meg, mert belefér nekik. (Sőt, igazából a 140 km/ó-s kocsival való közlekedés is belefér, de csak nagyteljesítményű vontatójárművel.)


Ez a menetrendi struktúra egy komoly megalkuvás volt, de sajnos Mo. és a Magyar vasút nincs abban a helyzetben, hogy az osztrák felé fi.gja a passzátszelet. Így ha Railjet közlekedést akar(t)unk Bécsbe akkor el kellett fogadni azokat a lapokat, amikor az osztrák leosztott nekünk.

2017. dec. 29. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
61%

Amúgy amit a #2-es leírt, az a szokásos vasútbarát bullshit, amit mindenhol elénekelnek. Igaz, hogy nagyon nyomva van az IC+ projekt, de a jelen kérdésre ez az ének pont nem használható:

Ugyanis ezzel a menetrendi struktúrával nemhogy több, hanem épphogy kevesebb IC kocsi kell, mert a Keletiben rövidbe fordulnak, és a GySEV stokk körbeadása is elmarad a rendszerből.

De pl. a railjet szerelvények is rövidbe tudnak fordulni, ellentétben a korábbi léptetéshez képest.

2017. dec. 29. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!