16 percet késett a vonat, nem értem el a csatlakozást, visszakérhetem a jegy árát?
Akkor kérheted vissza a jegy árát, ha annak lejártáig nem veszed igénybe a szolgáltatást.
Az mondjuk érdekes, hogy a késés miatt akkor most félúton véget ért az utazásod?
Elég gyakori eset, hogy a rossz csatlakozás miatt egy későbbi vonattal kell tovább utazni, a jegy arra is érvényes, kivéve az IC helyjegyet, aminek visszaigénylése, cseréje lehet indokolt, a pénztárnál érdeklődj.
A naponta 3x induló utolsó buszt nem értem el emiatt.
Szerencsére tudtam hívni valakit, aki eljött autóval értem.
...vagyis nem, nem ért véget az utazásom.
Sőt, ha nem jöttek volna értem, akkor sem maradok ott életem végéig.
És a busz is MÁV járat?
Vagy milyen jegyárat akarsz visszakérni?
nagyon nehéz?
(nem muszáj válaszolni, ha csak kötözködni akarsz...)
Azt azért szögezzük le, hogy a vasúttársaság ha késedelmesen is, de teljesítette szerződéses kötelezettségét, azaz végig elszállított oda, ahová utazni akartál. A buszos csatlakozás már nem az ő szolgáltatásuk, a közted és a vasúttársaság között a jegyváltással létrejött szerződésnek nem része. És ha belegondolsz, a vasúttársaságnak nincs érdemi ráhatása arra, hogy megvárja-e a napi utolsó busz a csatlakozó vonatot. (Szemben a csatlakozó vonatokkal, amik akár egy órát is várnak, ha utolsó csatlakozásról van szó.)
Természetesen neked ettől még valsmekkora károd keletkezhetett, de a vasút visszatérítési szabályai alapján (melyek az uniós normákkal is egyeztetve vannak már jó ideje) csak bizonyos távolság felett jár visszatérítés és nem 16, hanem 60 perc felett. Ezen felül a minőségi távolsági vonatok esetén is nyújt valamennyi visszatérítést a MÁV-Start, de ez elég rèszleges. Mindenesetre az igényedet benyújthatod, max elutasítják.
A busz nem MÁV. Nagyon nehéz?
Csatlakozás csak vonat vonat közt értelmezhető MÁVon belül.
Úgy tudom, akkor lehet visszakérni a jegy árát (vagy talán egy részét), ha legalább fél órát késik a vonat. Ritkán utazok vonattal, de évekkel ezelőtt emlékszek egy esetre, hogy 40 percet késtünk, és az érkező pályaudvaron be is mondták, hogy lehet menni sorbanállni a pénzért.
16 perc egyébként szerintem nem az, amivel foglalkoznak. Azt szokták mondani, átszállásnál úgy tervezz, hogy ennyi késés még beleférjen.
Feláras vonatoknál(gyors,expressz,IC) 30 perc késés felett a menetjegy árának a 25%-a, 120 perc késés felett pedig 50%-a jár vissza.
Személyvonatoknál késés esetén semmilyen visszatérítés nincs.
Leutaztad a jegyedet. Akkor mit is kellene visszatéritenie?
A napi 3X induló buszhoz pedig indulj el időben. Bár ha a vonat közlekedés is ilyen ritka, akkor nem szóltam.
(Nálunk most egésznap 15-20 perces késések voltak az sbahnokon, mégis időben beértem a munkahelyemre.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!