Az új generációs Credo buszoknak miért nem készült csuklós változata?
Pár éve a Kravtex megújította a buszos kínálatát, a hagyományos EC 12 meg BN 12 és "testvéreik" helyett Econell és az Econell City készül, távolsági busznak meg az Inovell és Optinell. Gyakorlatilag a teljes korábbi termékpalettájukat lefedték, hiszen míg korábban 9.5, 11 meg 12 méteres szóló buszokat gyártottak, a mostani típusokat 10,11,12 méteres meg újdonságként, mármint Credo buszban 13 méteres változatban kínálják. Ez eddig ok.
De miért nem lett a BN18, és EN18-nak is modernizált változata?
Azt, hogy a Citadell család sikertelensége után a Kravtex felhagyott a "nagykerekű" buszok gyártásával megértem, de a csuklósokkal miért? Most is Tatabánya lecseréli a buszparkját, az új buszokból 23 Credo Econell City lesz, de a csuklósokat a MAN az elektromos midiket meg a most épp Ikarus Egyedi néven kínlódó Modulo fogja szállítani, zseniális döntés egy 41 darabos buszpark három különböző típusból! Ilyenkor például nagyon jól jönne a Credo csuklós, sokkal egységesebb lenne ha 23 Credo Econell City mellé vennének 14 csuklós Credot, de nincs! Ezzel a Kravtex magával is kitol, ptt ahol fontos a flotta egységessége, ott esélyük sincs indulni, hiszen nincs csuklós a hajukra kenhetik, hogy a város buszuk lehet 10,11,12,13 méteres ha épp 18 méteres nem tud lenni.










Első! A pesti metrótender 180 csuklósról szól érthető, hogy nem indulhat a Credo mert nincs is már csuklósuk. A Citadell 19-ből csak kettő készült, és mivel azok Euro5 motorral a típust már nem gyártják. A BN18 meg nem is felelt volna meg a pesti kiírásnak.
A kérdésre meg, igazából nem tudom, talán többe került volna kifejleszteni, mint amennyit reméltek belőle? A Credo csuklósokból összesen csak negyvenet tudtak eladni a szóló busztípusokból meg több mint ezret összesen. Szerintem szimplán nem hozná vissza a fejlesztési költségeket a modernizált csuklósbusz.
Lehet lábon lövi magát ezzel a Credo de a 13 métereseiket is már úgy reklámozták, hogy ma már egyre kisebb szükség van csuklósokra, így ezt ajánljuk helyette.





Valószínűleg az előddel gyűjtött tapasztalatokkal rájöttek hogy nem éri meg. Abból sem adtak el sokat.
Egyébként a holland VDL sem gyárt kiskerékkel buszt, gyanítom nem hiába. Csuklós buszból normál kerekes kell, ennyi.















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!