A vonatok a Tisza hídon is 160-nal fognak menni vagy ott csak 120-szal?
Ha Debrecenig kész lesznek 2020-ra a felújítással és minden kiépítik az ETCS2-t is,akkor 2020-tól 160-nal mehetnek egyes vonatok.
Szolnok és Szajol között is felújított pálya van ,a Tisza híd is tiszta új,rajta a 160-as sinekkel.
Viszont,azt mondta valamelyik vasutas barátom,hogy mindegy hogy 160-as a vágány,a Tisza hídon csak 120-szal lehet majd menni max. Le kell a hídig 120-ra lassítani,aztán a híd után vissza lehet majd gyorsítani.
Ezt mivel egy ember mondta,nem nagyon hiszem.
Szerintetek is lelassítana 120-ra a hídon ,mert az mégiscsak egy híd vagy nem igaz?
Nem a híd is úgy lett megcsinálva,hogy bírja a 160-nal való közleksdést?
Kb. nem fognak 160-nal menni, mert nincsenek olyan állapotban a sínek.
Ennyi a történet, a hídon meg alapból nem mehet annyival :)
Hát egy vonat mikor átmegy egy vasúti hídon 120-al, felér egy komolyabb robbanással hanghatásban. A 160-ba bele sem merek gondolni, milyen lehet, aki a híd közelében lenne, rögtön megsüketülne.
Nameg nem is ez a valódi ok, azért ott rengeteg rezgés, kilengés van, amit a hídnak el kell nyelnie, nem mindegy, hogy 120 vagy 160.
És akkor a nagy sebességű vonatok hogy mennek át a hidakon 300-zal? Lábujjhegyen? :D
Ha statikailag olyan a híd, hogy ekkora tempóra tervezték akkor ennyivel lehet átmenni rajta.
Természetesen csak tervezés és karbantartás kérdése, hogy mekkora tempóval megy át egy vonat a hídon és nyilván a zahterhelést is nézik a tervezési folyamat során. Legfeljebb nem lesz kedvenc horgászhely, mert zajosnak mindenképp zajos, 120-nál és 160-nál is. Hogy a konkrét esetben mi volt a tervezési érték, az jó kérdés, de ha ezen a rövid szakaszon le kell lassítani,az nagyon minimális hatással van a menetrendre.
A 2020-ra ne vegyél mérget. A Start vezetésének továbbra sincs fogalma arról, milyen járművekkel tudják ezt megoldani, mert csak ígérgetés megy már évek óta, a munka nem halad.
Ez még a jövő zenéje, hogy miként fogják megcsinálni. Van olyan is ahol 100-as pályán 40-es lassújel van híd miatt.
Úgy sikerült összehozni...
Amúgy meg nem is a menetrend ami megszenvedi a dolgot, hanem az elpazarolt energia amit a lassítás-felgyorsítás okoz. Na az már tetemesebb, de ebbe nem megyek bele, van róla sok jó cikk, hogy mekkorák is az arányok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!