Decembertől sima intercity vonatok fognak közlekedni 160-nal a Budapest-Békéscsaba lőkösháza vonalon?
Szerintetek mennyire biztos,hogy be fog válni a vasút igérete? Azt olvastam,hogy nem vegyes ic+gyorsvonati kocsikból fognak állni a vonatok,hanem lesz külön csak intercity vonatok decembertől amelyek 160-nal fognak közlekedni.
Amúgy a pálya ezen a vonalon is fel van újítva Szolnok-Lőkösháza között 160 -as tempóra mint a 100-as vonal.
Már csak az kérdéses,hogy lesz-e belőle valami ,mert nem,ha valamit tervez a máv valami beválik van ami nem.
Szerintetek decembertől ez biztos lesz,hogy 160-nal fohgnak közlekedni ic vonatok Békéscsaba-Lőkösháza vonalon?
Szia!
Jól hangzik, de erősen kétlem.
Először is a jelenlegi pályasebesség: Rákos-Újszász 100, Újszász-Szolnok 120, Szolnok-Szajol 100
Szajol-Békéscsaba 120, Békéscsaba-Lökösháza 100, ha pedig Cegléd felé mennénk Pestre : Vecsés-Albertirsa 100.
Másodszor pedig a 160 km/h feltételei a GSM R távközlési rendszer, és a fedélzeti ETCS vonatbefolyásoló berendezések működése.
Harmadszor: alkalmas vontató, és vontatott járművek. Ezekből mondjuk van néhány.
Tehát a december az biztos, kérdés csupán hogy melyik év.
Vannak pozitív jelek a fejlődés irányába, de még jó néhány év lehet reálisan.
Ráadásul Trianon óta fenn kell tartani a nagy ország látszatát, ez kicsit ellentétes a 160-al :-).
Több helyen is van 160-as pálya, pl. az egyik legfrissebb a Kelenföld-Székesfehérvár (30a). Drága építeni, de hát valamit valamiért, nyilván a nagy sebesség előnyökkel jár.
Az más kérdés, hogy gyakorlatilag egyik vonalon sem közlekednek 160-nal a vonatok, pl. a 30a-n 120 km/h az engedélyezett sebesség, mert a vonatbefolyásoló rendszer nem felel meg a 160 km/h feltételeinek. Elég baj ez, amikor elég sok pénzt beleölünk a 160-as pálya építésébe, aztán évekig 120-szal kell közlekedni, mert a másodlagos beruházás nem készül el.
Első.
A Szolnok-Szajol szakasz 120-as,tegnapelőtt jöttem Ceglédről Debrecenbe és Szolnok-Szajol között 120-al mentünk. Telefonom jelzi.
Ceglédtől felfelé Pest irányába is 120 Kőbánya kispestig,onnan a nyugatiig 80-as.
A wikipédia oldal nem a legpontosabban írja/írhatja.
De a lényeg.
A Lőkösházi vonatok is csak Szolnoktól mehetnének 160-al Lőkösházáig,mert Budapest keleti-Újszász között 100-as,újszász Szolnok között 120-as de az nem felújított. Szolnoktól felújított lefelé.
Amúgy idén 2017 decemberre ígérte a máv amit fentebb írtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!