Tudtommal a moszkvai metró összes szerelvényét a Metrovagonmas gyártja. Ott is ilyen megbízhatatlanok ezek, mint azok, melyek itthon közlekednek?
Amiket nekünk gyártanak, azok egyfajta prototípusok, másnak ezt nem gyártják. A saját típusaik hosszabb átfutási idővel lettek fejlesztve, és modernebbek, így valószínűleg megbízhatóbbak.
Azért illúziókba nem ringatnám magam, ugyanabban a gyárban készülnek azok is.
nagyon jó kérdés.
olyan kocsikat gyártanak, amik úgy néznek ki, mintha felújították volna a budapestieket..de arra nincs pénz elegendő. egyszerűbb, gyorsabb, olcsóbb újat gyártani...
ez az eredménye.
Minden vonal más és más. Pl: a 2esen járt kocsik is csak átalakítva járhatnak már a 3-oson.
Amit a megrendelő kíván úgy alakítják, ezért sok a prototípus. Más a biztosító rendszer is, lehet más a feszültség is, stb.
A "felújított" metróban van Hitachi motor, Knorr Bremse fék, Caf futómű, stb. Össze van Légózva, nem forrt össze.
Sajnos Putyin és Orbán ezt is elintézte nekünk. Ha nem lenne kormányzati hozzájáruláshoz kötve az önkormányzati hitelfelvétel, biztos nem a felújítás mellett dönt a főváros.
Nem, mert az oroszok imádják ezeket a metrókat és foglalkoznak velük. Másrészt maguknak nagyon jó metrókat gyártanak, és a régieket is karbantartják. A legújabb metróik pl. a 81-765 ( [link] már simán jobbak mint 1-1 nyugati példány. Illetve a régieket nem csak nosztalgiacélból "újítják" fel hanem azért is hogy normálisan, utasforgalomban közlekedjenek nap mint nap.
Egyébként meg a régi metrók teljesen megbízhatóak, csak a média hiteti el az emberekkel hogy rosszak, (politika...) meg ugye hagytuk őket elrohadni ahelyett hogy mondjuk az Ev/A-khoz hasonlóan a VJSZ-ben felújították volna őket és kaptak volna még 20 évet.
ez a biznisz egy nagy hűtlen kezelés volt, és benyalás az oroszoknak
Olyan mintha a 30 éves ladád helyett nem egy új nyugati autót vennél, hanem a nyugati új autó árának 80% áért felújítanád a 30 éves ladát
Ez történt a Budapesti metróval.
Pénzkidobás, pénzlopással elegyítve, meg egy kis külföldi befolyás és benyalás.
És meg is van az eredménye
Szarból nem lehet várat építeni
Illetve lehet, de az szarvár lesz.
egyébként hogy a kérdésre is reagáljak
Az oroszoknál nem gond ha nem teljesen üzemszerüen müködik valami, ők leszarják ha néha kiesik 1-2 utas mnert nem jó oldalon nyílt az ajtó stb...
Ugyhogy a kérdésedre a válasz az hogy ott is ilyen szarok ezek a metrók, csak ő náluk "jó az úgy" felfogás van
Ha jól tudom, egyedül az ajtónyitással vannak a metrónak problémái. Sem a hajtással, sem a fékrendszerrel nem adódtak gondok. Ergo egy másodlagos hibáról beszélünk, amit persze nem kell elbagatellizálni, és igenis javítsa ki a gyártó, meg fizesse ki a kötbért, de azért ne temessük már el az egész metróprojektet.
Nem akarom amúgy az oroszokat védeni, de a Metrovagonmas gyártotta a 40-50 évvel ezelőtt a régi szerelvényeket is, és azok évtizedekig futottak hiba nélkül, sőt a többségük még a mai napig is hiba nélkül fut.
Szintén nem az oroszokat védendő, de az Alstom metróival is voltak gondok, sőt a mai napig vannak. Az ajtónyitás ugyanúgy nem volt tökéletes, és a fékrendszert sem úgy szállították, hogy megfeleljen a magyar előírásoknak. Ráadásul decemberben konkrétan ütközés történt, ami már nem egy másodlagos probléma.
Iparban alapvető jelenség, hogy a beüzemelést követő első időszakban kijön a hibák nagy része. Mivel csak 2 db szerelvény van, ez kicsit tovább tart.
Egyébként nem a légkondi hiányzik az új szerelvényekről, hanem a visszatáplálást támogató áramátalakító a villamos hálózatról.
Az M4 állomásain tök kellemes "barlangi" hűvös van. Mert azok nem fűtenek annyit fékezéskor
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!