Miért jobb a sín, mint az aszfalt út villamosok esetén?
Gondolom egy nagy vonatnál a teherbírás és a pálya létesítési költsége kisebb,mintha normál út lenne,de egy villamosnál mi az előnye? Ez csak hagyomány?
Azért kérdem,mert láttam,hogy Kína sima úton közlekedő akksis villamost tervez.
Dehogy kisebb, a legdrágább a pálya a nagyvasútnál is. Egyébként az az előnye, hogy ennek a legkisebb a gördülési ellenállása a pálya és a kerék között, valamint a legtisztább közlekedési ág, a legnagobb teherbírású és kapacitású (leszámítva a tengeri hajózást) legkevésbé érzékeny az időjárásra (igen, tényleg) stb stb.
A gumikerekes villamos más tészta, az már egy másik koncepció. Próbálja egyesíteni a közút és a villamos előnyeit, de ugyanúgy elkülönített pálya fog kelleni neki. lényegében úgy tekinthető mint egy nagyon nagy önvezető elektromos busz, aminek a mérete miatt folyamatos buszsávra van szüksége
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!