Nem lenne jobb a metró üzemidejét egy kicsivel kitolni és a villamosok pedig egész éjjel közlekednének?
Az éjjel-nappali metróval az is probléma a magas költségeken kívül, hogy vannak olyan metró vonalaink (khhm, M3), amik nem igazán bírnák azt ki, hogy csak 2 hetente legyen karbantartás.
Az éjszakai villamossal is ugyan az a probléma, hogy kihasználatlan lenne (így drága), ill. a lakók 90%-a panaszkodna a zajra.
Nem csak nem érné meg, de az utasok sem nyernének vele sokat. Éjszaka kicsi a forgalom, így az éjszakai buszok eleve nem állnak dugóban, metróval olyan sok pluszt nem nyernének, na meg ahol 15 percenként jár egy éjszakai csuklós busz ugyanabban a viszonylatban, ugyanannyi utas esetén vagy pangana a metró, vagy óranként kellene járatni, tehát az utas jó eséllyel a várakozás miatt lassabban érne haza.
A Nagykörúton így is jár non-stop a villamos, nagyjából az egész város le van fedve éjszakai buszokkal, szóval én nem látom a problémát.
Tulajdonképpen a "lassú metró" buszok gyorsabbak éjszaka mint a metró nappal. Forgalom nulla, sokszor még lámpák sincsenek, és csomó időt spórolsz az alagútból le-fel közlekedés kihagyásával.
1-2 éjszakai buszt mondjuk lehetne talán sűríteni, de alapvetően így is elég jól lefedett a város.
Bécsben bevezették, hogy éjszaka is jár a metró, de csak hétvégenként, 15 percenként.
A 90-es évek közepéig volt Budapesten éjszakai villamoshálózat, aztán fokozatosan megszűntették, és hosszú buszjáratokat szerveztek helyette. Az utolsó éjszakai villamos emlékeim szerint a 14É volt.
Felesleges,New Yorkban sincs mindenhol éjszakai metró csak a legforgalmasabb utakon.M3 ahhoz képest sehol nincs a maga 500.000 fős napi tömegével.A másik meg soha nem értettem minek éjszaka busz? A gyárak is pont olyan időrendben váltanak műszakot hogy ne keljen éjszakai busszal utazni.10:20-kor van a váltóműszak 5-40-ig vagy 6 óráig.Aki azt mondja dolgozni megy az hazudik.Éjszakai bh
uszoknak semmi értelme,oké hogy város de nézd meg milyen alakok mennek éjjel a busszal.Nem úgy néznek ki mint aki munkából menne haza.Fiatal suttyó mind akik csak a bajt keverik.Szegény buszosokat sajnálom,éjjel éri őket a legtöbb támadás,meg éjjel vezetni se jó,főleg ha értelmetlen.Vidéken 6 óra után nincs busz sehol,még a nagyobb városok felé sem még se panaszkodunk,akkor még is minek kell Pesten? Puszta környezetszennyezés.Egyedül szombaton látom értelmét meg Pénteken mikor mennek buliba az emberek,az rendben van de hétköznap minek? Metrókhoz vissza térve,nem szeretik annyira nonstop üzemeltetni sehol sem,ugye a sín is jobban kopik mint mondjuk egy vasúti hálozaton mivel 3 percenként jár,pár emberért meg nem éri meg elindítani elvégre ha kevesen vannak rajta akkor is fogyaszt egy metró rendesen.Nem kellene semmilyen éjszakai járat őszintén megmondva.New Yorkban este 9 óra után nem ajánlják a metrót,gondolom nem kell magyarázni miért.Este 9-kor nem a jómunkás ember használja...
21:24:
1. Budapesten 1-1 éjszakai járaton több ember van, mint kisebb városokban egész nap.
2. Nem csak a "gyári melósok" léteznek, vannak turisták, egyetemisták.
3. Nem csak "suttyók" utaznak este busszal.
4. Azért ne a vidékhez igazítsunk már egy lassan 2 milliós várost...
5. Vidéken is mindenki sír hogy ritkán járnak a buszok és 6-10 órakor elmegy az utolsó.
6. Nem csak pénteken vagy szombaton vannak "bulik", sőt, nem csak bulik léteznek. Egy-egy színházi előadás vagy mozi is simán tart éjfélig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!