Stadler FLIRT vonatokon miért tolják ki a lépcsőt sokszor teljesen feleslegesen?
Elvileg az a lépcső arra lenne jó, hogy olyan helyen is le lehessen lépni könnyedén a vonatról, ahol a peron szintje még nincs a 21. századi követelményekhez igazítva.
Ezzel szemben a pár éve felújított magas peronos állomásokon, megállóhelyeken is kitolják a lépcsőt, ami így csak arra jó, hogy az időt húzzák vele, mind érkezéskor ajtónyitás előtt, mint ajtózárás után, indulás előtt. Mert olyankor a lépcsőnek semmi jelentősége, hiszen a peron magasabban van, mint a lépcső, és ha erőltetném, sem tudnék rálépni.
Néha előfordul, hogy nem tolják ki, de marha ritkán, amit nem értek. Mi az oka ennek?
Gondolom eleve automatikus a dolog, de legalábbis a vezér választhat, hogy rábízza-e a döntést a vonatra vagy maga vezérli a lépcsőt. És akkor már az a biztos, ha a vonat dönt. (Csak tipp.)
Egyúttal az akaratlan peron és a kocsi közé lépés esetén védi az utasokat a kibocsátott lépcső. Hidd el, csúnyán meg lehet sérülni úgy, magam is haraptam így peronba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!