Sokan miért vannak az autós közlekedés ellen?
Én közlekedésmérnökként végeztem, igaz nem abban dolgozom.Műszaki szakterületen, de nem közlekedésmérnökként.
Már az egyetemen , állandóan azon vitáztunk,hogy autó vagy tömegközlekedés.
Én sokkal inkább az autós közlekedést és a kötött pályás közlekedést fejleszteném a százazföldiek közül.
A mai világban nem csak az a lényeg, hogy legyen egy guruló konzervdoboz, ami elvisz valahogy A-ból B-be.Hanem, nagyon fontos a komfort,kényelem.
Budapesten a belső "középkorias" szerkezetű kerületek alá mélyépítésű utakra lenne szükség.
De a városban egyéb helyeken is mehetne alagútba az út.Ez növelné az átresztőképességet, csökkentené a dugókat.
De, az olyan környékeken, ahol ronda szocialista épületek vannak, azokat meglehetne szedni és még 2 sávot húzni.
Egyébként a föld alatti út, nem új találmány.Észak-Amerikában, Németországban elég régóta alkalmazzák elég nagy sikerrel.Mindkét országban sokkal több az egy főre jutó kocsik száma, mint nálunk.
A kötöttpályás közlekedést viszont érdemes fejleszteni.Felülünk egy Railjetre, mit tapasztalatunk?Nagy tér,nagy hely, levegő,staibilitás.Nem beszélve a gyorsaságról.
A buszos közlekedés viszont nem jó, lassú,kényelmetlen,szűk,kevés levegő.Ezen nem lehet változtatni.
Érdekes.
A múltkor valaki felvetette, hogy tiltsuk ki a városból az autókat és legyen csak tömegközlekedés. Őt 10 oldalon keresztül osztottuk.
Most itt egy közlekedésmérnök aki észre vette, hogy sz@r a budapesti autós közlekedés, fejleszteni kellene azt is lehúzza mindenki.
A másiknál felvetettem ehhez hasonlókat én is csak én integráltam volna csomópont jelleggel a tömegközlekedésbe, én is le voltma pontozva a faxba.
Hát baccátok meg, nektek nem fejlesztés kell, hanem két század bulldózer és letolni az egész várost a 'csába. Nekünk már megint semmi nem jó, hát ezért egy rakás szr ez az ország. :D
# 12/12 Időpont ma 23:07
Dehogy közlekedésmérnök ő. Keress vissza, néhol naponta tette ki ugyanezt a kérdést pici csavarral. A csak tömegközlekedés nyilván nem működőképes, már csak az áruszállítások miatt sem...
De ne mondd már, hogy csak ez a két opció létezik!
Hát akkor nézzük. Budapesten él durván két millió ember. Ültessük mindet autóba. Számítsd ki, mekkora útfelület kell ennyi gépjárműnek, mekkora hely kell parkolni (mindenhol, ahova az ember kocsival megy), mekkora környezetszennyezéssel, zajterheléssel jár, mibe kerül (az externáliákat is beleértve), nilyen infrastruktúrát igényel...
Aztán ugyanezt a számítást végezd el a közösségi közlekedéssel is.
Remélem, most már tudod...
Igazad van, az Einstein-Rosen híd lehet a valódi tömegközlekedés (mit tudjuk, ami ott kíván közlekedni, abból 3 ér vélhoz: tömeg, töltés, impulzusnyomaték). De lehet, hogy a környéken lakókat akkor meg a többszörös naptömegű objektumnak megfelelő gravitáció zavarná, főleg este tíz után.
A gyakorlatban viszont ez azért nem lenne jó megoldás, mivel az általános relativirásból következő idődilatáció miatt nem tudnák tartani a menetrendet.
Egyszerűen túl sok van belőle.
Gondolj bele:
Egy kétszobás lakásban lakik 2 ember, az kényelmes, 4 ember, az elfér, 6 ember az kissé szoros, 8 ember az zsúfolt, 10 ember meg extrém zsúfolt. Budapest meg valahol a 8 ember környékén jár, ha így vesszük, de a belváros egyes részein akár 9-10 is lehet ez a szám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!