Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Sokan miért vannak az autós...

Sokan miért vannak az autós közlekedés ellen?

Figyelt kérdés

Én közlekedésmérnökként végeztem, igaz nem abban dolgozom.Műszaki szakterületen, de nem közlekedésmérnökként.


Már az egyetemen , állandóan azon vitáztunk,hogy autó vagy tömegközlekedés.


Én sokkal inkább az autós közlekedést és a kötött pályás közlekedést fejleszteném a százazföldiek közül.


A mai világban nem csak az a lényeg, hogy legyen egy guruló konzervdoboz, ami elvisz valahogy A-ból B-be.Hanem, nagyon fontos a komfort,kényelem.


Budapesten a belső "középkorias" szerkezetű kerületek alá mélyépítésű utakra lenne szükség.

De a városban egyéb helyeken is mehetne alagútba az út.Ez növelné az átresztőképességet, csökkentené a dugókat.


De, az olyan környékeken, ahol ronda szocialista épületek vannak, azokat meglehetne szedni és még 2 sávot húzni.


Egyébként a föld alatti út, nem új találmány.Észak-Amerikában, Németországban elég régóta alkalmazzák elég nagy sikerrel.Mindkét országban sokkal több az egy főre jutó kocsik száma, mint nálunk.



A kötöttpályás közlekedést viszont érdemes fejleszteni.Felülünk egy Railjetre, mit tapasztalatunk?Nagy tér,nagy hely, levegő,staibilitás.Nem beszélve a gyorsaságról.


A buszos közlekedés viszont nem jó, lassú,kényelmetlen,szűk,kevés levegő.Ezen nem lehet változtatni.



2017. máj. 26. 20:44
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%
Nem unja... a lényeg: egy autó kb 6-8 négyzetméternyi hely elfoglalásával a létezésének maximum 5 százalékában átlagosan 1 egész valahány tized ember mobilitási igényeit képes kiszolgálni. Ezzel szemben egy busz elfoglal 24 négyzetmétert és van rajta 30-40 utas átlagosan, továbbá az idő 60-70 százalékában üzemel. Egy európai városban pedig tipikusan a hely a szűk keresztmetszet, de a költség szint sem mindegy.
2017. máj. 26. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
55%

Érdekes.

A múltkor valaki felvetette, hogy tiltsuk ki a városból az autókat és legyen csak tömegközlekedés. Őt 10 oldalon keresztül osztottuk.


Most itt egy közlekedésmérnök aki észre vette, hogy sz@r a budapesti autós közlekedés, fejleszteni kellene azt is lehúzza mindenki.


A másiknál felvetettem ehhez hasonlókat én is csak én integráltam volna csomópont jelleggel a tömegközlekedésbe, én is le voltma pontozva a faxba.


Hát baccátok meg, nektek nem fejlesztés kell, hanem két század bulldózer és letolni az egész várost a 'csába. Nekünk már megint semmi nem jó, hát ezért egy rakás szr ez az ország. :D

2017. máj. 26. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
100%

# 12/12 Időpont ma 23:07


Dehogy közlekedésmérnök ő. Keress vissza, néhol naponta tette ki ugyanezt a kérdést pici csavarral. A csak tömegközlekedés nyilván nem működőképes, már csak az áruszállítások miatt sem...


De ne mondd már, hogy csak ez a két opció létezik!

2017. máj. 26. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
Mondom, egy másik ilyen kérdésnél egy olyat vázoltam fel, ami mindkét ágazat számára jó lenne, az sem volt jó :D
2017. máj. 27. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 Alex Fly ***** válasza:
100%

Hát akkor nézzük. Budapesten él durván két millió ember. Ültessük mindet autóba. Számítsd ki, mekkora útfelület kell ennyi gépjárműnek, mekkora hely kell parkolni (mindenhol, ahova az ember kocsival megy), mekkora környezetszennyezéssel, zajterheléssel jár, mibe kerül (az externáliákat is beleértve), nilyen infrastruktúrát igényel...

Aztán ugyanezt a számítást végezd el a közösségi közlekedéssel is.


Remélem, most már tudod...

2017. máj. 27. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
100%
Én a teleportációt várom már. Akkor nem kellene autó és tömegközlekedés se. Vagy az Einstein-Rosen hidakat (féreglyuk). Pl a hangosbemondóból jönne hogy a legközelebbi Einstein-Rosen híd a Kálvin térre 1 percen belül nyílik. Kérjük hogy álljanak legalább 10 méterre a nyitási ponttól. Átsétáláskor kérjük hogy ne érintsék meg a járat falát mert azonnal kitörlődnek a téridőből. Kérjük hogy maradjanak az átkelő pallón és a sárga csíkon belül. Köszönjük.
2017. máj. 27. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 Alex Fly ***** válasza:
83%

Igazad van, az Einstein-Rosen híd lehet a valódi tömegközlekedés (mit tudjuk, ami ott kíván közlekedni, abból 3 ér vélhoz: tömeg, töltés, impulzusnyomaték). De lehet, hogy a környéken lakókat akkor meg a többszörös naptömegű objektumnak megfelelő gravitáció zavarná, főleg este tíz után.

A gyakorlatban viszont ez azért nem lenne jó megoldás, mivel az általános relativirásból következő idődilatáció miatt nem tudnák tartani a menetrendet.

2017. máj. 27. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 Fatal_3rror_ ***** válasza:
54%
Hát ha a kérdező közlekedésmérnök akkor én az amerikai elnök vagyok...
2017. máj. 27. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
#16-os ötlete mindent vitt :D
2017. jún. 7. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

Egyszerűen túl sok van belőle.


Gondolj bele:

Egy kétszobás lakásban lakik 2 ember, az kényelmes, 4 ember, az elfér, 6 ember az kissé szoros, 8 ember az zsúfolt, 10 ember meg extrém zsúfolt. Budapest meg valahol a 8 ember környékén jár, ha így vesszük, de a belváros egyes részein akár 9-10 is lehet ez a szám.

2020. máj. 8. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!