Sokan miért vannak az autós közlekedés ellen?
Én közlekedésmérnökként végeztem, igaz nem abban dolgozom.Műszaki szakterületen, de nem közlekedésmérnökként.
Már az egyetemen , állandóan azon vitáztunk,hogy autó vagy tömegközlekedés.
Én sokkal inkább az autós közlekedést és a kötött pályás közlekedést fejleszteném a százazföldiek közül.
A mai világban nem csak az a lényeg, hogy legyen egy guruló konzervdoboz, ami elvisz valahogy A-ból B-be.Hanem, nagyon fontos a komfort,kényelem.
Budapesten a belső "középkorias" szerkezetű kerületek alá mélyépítésű utakra lenne szükség.
De a városban egyéb helyeken is mehetne alagútba az út.Ez növelné az átresztőképességet, csökkentené a dugókat.
De, az olyan környékeken, ahol ronda szocialista épületek vannak, azokat meglehetne szedni és még 2 sávot húzni.
Egyébként a föld alatti út, nem új találmány.Észak-Amerikában, Németországban elég régóta alkalmazzák elég nagy sikerrel.Mindkét országban sokkal több az egy főre jutó kocsik száma, mint nálunk.
A kötöttpályás közlekedést viszont érdemes fejleszteni.Felülünk egy Railjetre, mit tapasztalatunk?Nagy tér,nagy hely, levegő,staibilitás.Nem beszélve a gyorsaságról.
A buszos közlekedés viszont nem jó, lassú,kényelmetlen,szűk,kevés levegő.Ezen nem lehet változtatni.
Budapesten sokszor nem az áteresztőképesség a baj, hanem hogy nincs a parkolás megoldva.
Egy összefüggő kocsioszlopot nagyon durván meg tud akasztani egy tolatva beparkolás, lassan gurulva parkolóhely keresés, pláne ha valaki parasztba leparkol a külső sávban!
A föld alá rengeteg mélygarázs kéne, ahova gyorsan be lehet kanyarodni.
Az M0-t meg be kéne fejezni. Buda közlekedését az M0 hiánya öli meg.
Egyébként én is a kötöttpályát támogatnám. Rendes elővárostól elővárosig menő hosszú vonalakkal, rengeteg ingyenes P+R parkolóval. De azért ráhordó járatnak buszok kellenek.
2#
Én alapvetően annak sem vagyok ellene, ami Németországban van.
Van hatalmas parkolóhely a vasútállomás mellett és odáig kocsival mennek az emberek, ott pedig átszállnak.
Amikor vidéken laktam, én is így jártam dolgozni.
"és mégis ki az isten fizetné ki az alagutakat?"
Ki és miből?
Hát, ott van az a rengeteg pénz, amit az üzeamanyag adóiból, súlyadóból és a többi autós adóból bevan szedve.Ez éppen arra való.
Nem beszélve, az Európai Unió éppen ilyen fejlesztésekre ad pénzt.
A környezetszennyezésről meg az a véleményem,hogy egyre több a modernabb autó, amik környezetbarátabbak.A jövőben pedig több lesz az elektromos autó.
Az Egyesült Államokban azért hagyják az embereket autóval közlekedni, mert jó az államnak.
Ott is van adó az üzemanyagon,meg kell a kocsi után adót fizetni.
Viszont, ott az állam támogatja a fogyasztást.Egy modern gazdaság erre épül, a fogyasztásra.
Természetesen, ehhez fizetőképes kereslet is kell.
Ajánlom tanulmányozásra: [link]
Amikor egy metro 600 milliárd, szerinted egy alagútrendszer mennyi lenne, ha egyáltalán lehetséges?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!