Ma elbúcsúzott az utolsó "volános" Ikarus 266. A többi 200-as családba tartozó típus szerintetek mikor fog örökre nyugdíjba vonulni?
Azt tudtuk már régóta, hogy a 200-asok napjai meg vannak számlálva, konkrétan már 2002-ben olvastam a 266-okról egy buszos oldalon, hogy utazzunk velük, fotózzuk őket, míg tehetjük, mert hamarosan nem lesznek velünk. Ehhez képest még 15 évet kaptak van, aki örömére, van, aki bánatára.
Egy biztos, holnaptól már hivatalosan sincs érvényes forgalmival rendelkező 266-osa egyetlen állami buszos cégnek sem.
Viszont 200-asok még itt-ott tartják magukat. 260-asok, 280-ok, néhány 256.50 meg a 90-es évek végén gyártott 263-asok, 256.44-ek, 256.42-k. (ráadásul sok C56 is papíron 256.42-nek van levizsgáztatva)
Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek a 200-asok egyes típusai meddig fogják húzni forgalomban?
Vélhetően leghamarabb a még meglévő 256.50-ek és helyközi 260-ok tűnnek majd el, szerintem őket egy-két éven belül temethetjük, de Budapesten elég sok 260 helyi van még, vagy a 12db szegedi CNG 260-as is jó eséllyel fog még szolgálni sokáig (a legfiatalabb csak 2002-es!!!)
A 263-asok szinte mind 98-as gyártásúak, a 280-ok között is van néhány az ezredforduló körül készült példány.
A ma leselejtezett 266-os is már harminc éves volt, eszerint elképzelhető, hogy néhány 200-as, ami az ezredforduló idején/körül készült még a 2030-at is megérheti forgalomban?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!