Szerintetek is megéri közlekedtetni a kör IC -t?
Szerintem nagyon jó,hogy Budapestről lemegy Nyíregyházára és onnan tovább vissza Budapestre. Azoknak nagyon jó akik pl. Szolnoktól Miskolcig szeretnének utazni,mert régen csak Nyíregyházáig ment a vonat és ott át kellett szállni. Most így Szolnoktól Miskolcig nem kell átszállni.
Kb. 2 hete én is utaztam Nyíregyházára kör ic-vel,ami Nyiregy után tovább megy vissza Pestre,és tele volt a vonatDebrecenben nagyon sokan leszálltak,de sok felszálló is volt ott így Nyíregyig is tele volt a vonat ,Nyíregyházán sokan leszálltak de felszálló még több volt akik mentek tovább Miskolc Budapest keleti irányába. Szerintem végig ki van használva.
Van aki (nem is kevés ember), szerint nem jó a kör ic rendszer,mert hosszú az útja ,több mellékvonali elágazást érint és sokszor sokat késik.
Szóval van ilyen vélemény is meg olyan is a kör ic rendszerről.
Szerintetek jó a kör ic rendszer vagy nem?
Remélem mos tmár ez örök. Nem szüntetik meg.
Én amúgy a dunántúlon is tudnék tervezni egy kör ic rendszert,ha én szervezném a menetrendet de én csak egy magán ember vagyok,de azért leírom. Budapest keletiből indulna Szombathelyre ic,ami Komárom Győrön át jutna el Szombathelyig és onnan tovább Veszprém Székesfehérváron át vissza Pestre csak már a déli pu-ra. Aztán fordítva a Déliből a Keletibe.
Ez ,hogy nem jutott még eszébe a mávnak,hogy lehetne a dunántúlon is egy ilyen kör ic rendszer?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Első!
Igen,valahogy úgy. Körbe. A fél Magyarországon.
Nincs kedvem elmagyarázni most itt,mert hosszú lenne.
Googlbe írd be,hogy "kör intercity" és biztos találsz róla infót,lehet a wikipédia is ír róla.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Szerintem a Dunántúlon nem gazdaságos egy ilyen. Szombathelyről Veszprém felé vagy irányt kell váltani, vagy nagy kerülőt tenni Zalaszentiván felé. Meg Veszprém nem is olyan nagy célpont szerintem.
Ami miatt a kör-IC életképes, az szerintem a Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen hármas. És azt sem szabad elfelejteni, hogy szinte végig kétvágányú pályán halad, ami azért sokkal kevésbé késésérzékeny, mint a dunántúli, ahol csak Győrig, illetve Székesfehérvárig kétvágányú a pálya.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha sok a késés, akkor nem az a megoldás, hogy szétbarmolom a bejáratott rendszert, hanem megnézem, mi okozza a késést és ott nyúlok bele a rendszerbe, az okoknál.
Ami a Dunántúlt illeti, utasforgalmi szempontból megbukik a dolog, mert a bakonyi fővonalon jóval kisebb az utasforgalom, mint a győri oldalon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#5
Ez sajnos így van. A MÁV menetrendszerkesztői egy kicsit túl optimisták. Mindig a legoptimistább variációval számolnak. Pl Bp-Déli-Kelenföld között 7 perc a menetidő. Ezt 100 vonatból jó ha 20 tudja tartani, Velence-Velencefürdő között az 1 perc kb 95 %-ban tarthatatlan. És a 30a egy jó űllapotban lévő vonal, ahol a Flirtek 1 km-es állomáskozben 100-110-re gyorsulnak.... és késnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!