A V43 - as villanymozdonyok ki vannak használva szerintetek?
Sok úton van az tény és való,de én azt láttam,hogy (mivel sokat vonatozom) a fűtőházakban mindig bent áll nem egy-kettő hanem van,hogy öt-hat ,akár nyolc v43 is.
Békéscsabán,Szolnokon,Debrecenben,Nyíregyházán,Miskolcon,Ferencvárosi fűtőházban stb. mindig bent áll jó néhány v43 -as.
Egyszer volt szerencsém egy mozdonyvezetőt megkérdezni,hogy ezek mind rosszak,javításra várnak,és azt mondta,hogy nem,csak nincs hová küldeni őket. Majd jön egy vezér szolgállatba,felszáll rá és az adott időben adott vonatra küldik.
Ezt nem értem. Azt mondják mindig,hogy nagy mozdonyhiány van,nincs elég mozdony,román mozdonyokat is közlekedtetnek meg öbb -ket,mert nincs elég mozdony.
Akkor hogy van ez?
A felsorolt fűtőházakban még a munkanapi csúcsidőben is bent áll a sok v43 -as meg mások is amik állítólag nem rosszak hanem nem tudják mire küldeni őket.
Azért v43 mozdonyt hoztam fel példaképpen mert ebből van a legtöbb,de más fajta mozdonyt is tudnék még felhozni.
Akkor most mi az igaz,nincs elég mozdony az országban vagy van csak mindenki mást mond?
Ki vannak-használva az itteni v43 mozdonyok meg a többi is vagy van bőven? Esetleg,ha van akkor miért van sok külföldi mozdony a Magyar vasútvonalakon?
Na meg át kellene rendszerezni a menetrendet is, ha sűrűbbre mennének a járatok. Munka van vele...
Vagy ha bedöglik valamelyik mert miét ne, akkor is kell pót ami elhúzza. Lehet hogy adott szakaszon villanymozdonyból van elég és pont dízelüzemű kéne.
Nézzük meg több szempontból a dolgokat.
Van, hogy nincs rájuk szükség manapság, egyrészt ahol csak lehet mára próbálnak Traxx-ot és Taurus-t használni a személyszállításban, tekintve, hogy gazdaságosabbak, illetve főleg gyakran megálló vonatoknál a menetidő is rövidíthető velük a jobb gyorsítóképességük miatt.
Tehervonatokhoz Gigant az ideálisabb, így megint csak ha választani van lehetőség Gigant fog menni a Szii pedig marad.
Géphiány jobban inkább a magánvasutaknál van, és ezért is találkozni ott több külföldi géppel, mert sokan vesznek bérbe vagy épp meg mozdonyokat. Persze ott lennének a MÁV gépei, akár a nemrég letétbe helyezett pár classic Szergej is, de ez a része már inkább papírmunka és irodai útvesztők területe.
Akkor hadd mondjam,hogy ezeket a mozdonyokat ,csakúgy mint a többi fajtát,egy idő után felújítják. Amelyik v43 pl nagyon csillog,az nem csak lefestve van hanem kívűl,belűl teljesen felújítják. A motorját,minden apró résztől a legnagyobbig mindent felújítanak és felújítás+átfestés után úgy néz ki mintha akkor gyártották volna pedig csak felújították.
Igen. Volt már ,hogy selejteztek egy jó néhányat de mostanában felújítják őket,azt hiszem Szolnokon van a nagy főműhely és ott,valami V6 vizsga a nagyfelújítás neve azt hiszem. Úgyhogy lehet velük még dolgozni évekig is még.
"Géphiány jobban inkább a magánvasutaknál van, és ezért is találkozni ott több külföldi géppel, mert sokan vesznek bérbe vagy épp meg mozdonyokat. Persze ott lennének a MÁV gépei, akár a nemrég letétbe helyezett pár classic Szergej is, de ez a része már inkább papírmunka és irodai útvesztők területe.
"
A MÁV nem ad el vonali vontatójárművet magáncégeknek, hogy ne generáljon magának konkurenciát, inkább szétvágatja az állományt.
A magáncégek meg inkább lízingelnek vagy bérelnek külföldről és röhögnek a MÁVon :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!