Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért tartják még mindig...

Miért tartják még mindig üzemben a trolibuszos hálozatot Budapesten? Van sokkal egyzserűbb, praktikusabb és olcsóbb alternatíva. Az eletromos meghajtású busz!

Figyelt kérdés

Ma már van a buszgyártásban olyan busz ami eletromos hajtású, beépített akkumlátorral min 200 km hatótávval.

Vagyis a végállomáson, vagy járműtelepen feltöltik és egész nap szállítja az utasokat, arra megy amerre akar, ki tudja kerülni az esetleges közlekedési akadályokat.


Ezzel szemben milliárdokat őlnek a mai napig is a budapesti trolibusz hálózatba.

Gyakorlatilag az akumlátorral szerelt elektromos buszoknak csak előnyük van a trolibuszokkal szemben.

Miért ragszkodik a BKV a trolibuszokhoz?

drága a felsővezetékhálózat fenntartása,ha megsérűl az áram ellátás megszünik, és leáll a troli közlekjedés.

És a felsővezeték még a városképet is nagyban rontja.


Ha a bkv lecserélné az összes trolibuszát új elektromos autóbuszra akkor néhány év alatt megtérülne, mert az üzembentartásuk nagyságrendekkel kevesebb költséggel jár.


Ennek is nyílván a komcsi vállalati beidegződés lehet az oka.

Nem érdekli őket mi mennyibe kerül, mert az adófizetők pénzéből ugy is fent tartják a rendszert

És a fizetéseket is emelik rendesen.

Szerintem hihetetlen pazarlás és szakmaiatlan a bkv müködése.

Gyakorlatilag megmaradt a kommunista müködési elvek alapján való üzemelés.

Ezt Tarlós Pityú sem akarja megváltoztatni ahogy látni.

Biztos ő is vesz ki adó forintot a bkv ból...



2017. ápr. 30. 12:39
1 2
 11/12 eddiboy ***** válasza:
100%

#8: Képzeld, az új trolikban már van akkumulátor és elektromosan emelhető áramszedő, nem is mindehol felsővezetékről mennek, Budapesten sem.

Az pedig, hogy a villamos felsővezetékét használják fizikai lehetetlenség, hiszen a villamosnak egy drótja van, a "nulla vezeték" ott a sín, a kerekeken keresztül záródik az áramkör, a troli viszont gumikerekeken megy, ami nem vezeti az áramot, ezért van két drótja.

2017. ápr. 30. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 Fatal_3rror_ ***** válasza:
51%

Most hoztak egy vagon új trolit, elég gazdaságtalan lenne kukázni az egészet hálózatostól "csak azért mert" alapon.


A jövő biztos hogy az elektromos buszokban van, de ahhoz még ki kell várni egy jó 10-20 évet.

2017. máj. 1. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!