Miért tartják még mindig üzemben a trolibuszos hálozatot Budapesten? Van sokkal egyzserűbb, praktikusabb és olcsóbb alternatíva. Az eletromos meghajtású busz!
Ma már van a buszgyártásban olyan busz ami eletromos hajtású, beépített akkumlátorral min 200 km hatótávval.
Vagyis a végállomáson, vagy járműtelepen feltöltik és egész nap szállítja az utasokat, arra megy amerre akar, ki tudja kerülni az esetleges közlekedési akadályokat.
Ezzel szemben milliárdokat őlnek a mai napig is a budapesti trolibusz hálózatba.
Gyakorlatilag az akumlátorral szerelt elektromos buszoknak csak előnyük van a trolibuszokkal szemben.
Miért ragszkodik a BKV a trolibuszokhoz?
drága a felsővezetékhálózat fenntartása,ha megsérűl az áram ellátás megszünik, és leáll a troli közlekjedés.
És a felsővezeték még a városképet is nagyban rontja.
Ha a bkv lecserélné az összes trolibuszát új elektromos autóbuszra akkor néhány év alatt megtérülne, mert az üzembentartásuk nagyságrendekkel kevesebb költséggel jár.
Ennek is nyílván a komcsi vállalati beidegződés lehet az oka.
Nem érdekli őket mi mennyibe kerül, mert az adófizetők pénzéből ugy is fent tartják a rendszert
És a fizetéseket is emelik rendesen.
Szerintem hihetetlen pazarlás és szakmaiatlan a bkv müködése.
Gyakorlatilag megmaradt a kommunista müködési elvek alapján való üzemelés.
Ezt Tarlós Pityú sem akarja megváltoztatni ahogy látni.
Biztos ő is vesz ki adó forintot a bkv ból...
Pont a trolibusz az, ami szerintem gazdaságosabb, mint a többi "hagyományos" fajta.
Tisztában vagy vele, hogy az akkumulátorok pár év alatt teljesen használhatatlanná válnak? Vagyis cserélni kell őket rendszeresen. Egy új elektromos busz ára mennyi lehet vajon most? Olcsóbb lenne, mint a meglévő (és őskövület persze) trolibusz?
Ehhez az egészhez mi köze a kommunizmusnak?
Nagyságrendileg ugyanannyiba kerül egy trolibusz, mint egy elektromos busz. Csak előbbi csuklós, utóbbi midi.
Emellett egy meglévő infrastruktúrát szerintem nem éri meg leépíteni, ha van, és értelmes helyen van, rendesen karbantartva, akkor érdemes azt használni.
Nem mellesleg a modern trolik tudnak drót nélkül is menni valamennyit. Városképileg meg akkor a villamos is romboló hatású.
a meglévő troli infrastruktura fentartása többe kerül évente mintha egyszerre lecserélnék a trolikat elktromos buszokra
több száz embert csak azért alkalmaznak hogy a felsővezetékeket és az áramátalakitókat karbantartsa javítgassa.
Nyugaton már mindenhol belátták ezt és megszüntették a trolibusz hálozatokat.
Mert ott gazdasági alapokon tervezik meg a tömegközlekedést is
Nálunk nem így van:)
Semmi köze a kommunizmusnak hozzá, csak egy újabb jobban tudom a BKV-nál jellegű kérdés, van egy pár ilyen itt.
Lecserélni az egész trolihálózatot az nem éppen feküdne anyagilag a fővárosnak, ugyanúgy karban kell tartani, nagyon lassan térülne meg. És akkor az egész BKV-ból csak egy kis részt újítottál fel így is, hol van még a többi tömegközlekedési eszköz... Mert az nem igazán módi, hogy egyik fele szétesik, a másik csilivili új. Amit az itthoni ember igen hamar szét is fog barmolni és bliccelni fog ugyanúgy, mert neki nem lesz megfelelő a hőmérséklet a digitális klímás buszon.
Kérdező, mégis mi a fåszból vennének annyi elektromos buszt és gyorstöltőt, amennyi troli van most? A fővárosnak nincs pénze, mert kb. mindent elvont a kormány, a BKV teljesen hitelképtelen, magyarul tulajdonosi garancia kellene a hitelhez. A tulajdonos a főváros, a fővárosnak nincs pénze, mert kb. mindent elvont a kormàny.
Mi tehát a megoldás? A kormánynak kellene lépni ebben az ügyben. Már csak azért is, mert uniós forrást, az egyetlen finanszírozási lehetőséget is ők tudnának csak bevonni a rendszerbe. Csak hát ez egy komcsi beidegződésekkel terhelt kormány, akiket nem érdekel a főváros baja, hiszen úgyis ellenük szavaznak mindig az itt lakók.
Egyrészt azért, mert baromi drága lenne, másrészt az elektromos autóbuszok még számos problémával küszködnek, ebből a legfontosabb, hogy túl rövid hatótávolság a normál napi forgalomhoz. Az állítólagos 200-300 km-es hatótávolságokat nem életszerű körülmények között állapították meg (a sík úton, folyamatos haladással, fűtés/klíma nélkül mért adat nagyon távol áll a vasóságtól egy városi busz esetén).
Egyébként egy éve fut a BKV-nál 20 db elektromos busz, csupa gond van velük. Számos konstrukciós probléma mellett a megbízhatóságuk is csapnivaló.
Álljon itt egy statisztika a legutóbbi munkanap (2017.04.28., péntek) eredményéről:
MODULO C68E
-állományi darabszám: 20 db
-tervezett kocsikiadás: 16 db (már ez nevetséges, új járművek esetén 90-95%, azaz 18-19 db a szokásos)
-reggel forgalomba adva: 12 db
-kocsicserék a nap folyamán: 2 db
-végigdolgozta a napot: 10 db
Ezek alapján a rendelkezésre állásuk 50%-os.
Igazából mindegy hogy akkumulátoros busz vagy troli, én a meglévő troli hálózatot meghagynám legfeljebb nem bővíteném ki a hálózatot és nem cserélném le a járműveket hanem használnám ameddig biztonságosak és még érdemes a karbantartási munkára költeni, ami olyan jármű hogy már kár vele foglalkozni azt eldobnám és nem vennék újat hanem arra a vonalra elektromos buszokat tennék be szépen apránként ameddig az utolsó troli busz le nem döglik végleg, aztán ha már elfogytak a trolik a kiépített hálózatot lebontanám mert akkor már minek.
Én a troli buszokat már elavult technológiának tartom, esetleg még azt csinálnám hogy az áramszedőket a villamoséhoz hasonlóan csinálnám meg és lenne benne egy akkumulátor hogy többnyire azzal menjen így nem lenne az egész az áramszedőhöz kötve hanem menne ezzel is és menne azzal is, simán elektromosan emelhető áramszedőt tennék úgy mint a villamosnál és az elektromos vonatoknál sőt még úgy is megcsinálnám hogy ha lenne villamos sín mellette akkor szükség esetén annak a hálózatát is tudja használni.
"a meglévő troli infrastruktura fentartása többe kerül évente mintha egyszerre lecserélnék a trolikat elktromos buszokra "
Ezt honnan szeded?
Igen, tény, hogy a trolihálózat egész Kelet-Európában a kommunizmus hagyatéka, de ez pont egy olyan dolog, ami nagyon is jó. Ha már megvan a hálózat, bűn lenne nem kihasználni. A trolikkal semmi gond nincs, nagyon ritkán van gond velük, hogy leáll a hálózat, ha mégis, hamar megoldják.
Elektromos buszokat sok európai nagyvárosban teszteltek, és mindenütt csalódást okoztak. Nagyon kevés a hatótávjuk, jellemzően nem bírnak ki egy műszakot. Meg ha újonnan ki is bírja, 3 évesen már tuti nem fogja, és jöhet a kegyetlen drága akkucsere. Egy trolibusz tudod mennyit bír ki mindenféle beavatkozás nélkül? 20-25 éve lazán, de 30+ éves darabok is közlekednek sok helyen.
Kérdező, esetleg megpróbálnád a sületlenségedet számokkal alátámasztani?
Csak mert elsőre és másodikra is iszonyú nagy baromságnak hangzik, amit mondasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!