Honnan kapja a vonaton a konnektor az áramot, és biztonságos -e?
Utazta kétszer is Ceglédre ic vonattal ,egyikszer 2. osztályon,ott nics,másik alkalommal 1. osztályon,ott van konnektor.
Be szerettem volna dugni a telefonom tőlteni,mert merülőfélben volt,de nem mertem,mert féltem,hogy zárlatot okoz a telefonban,mert hallottam már ehhez hasonló problémát.
A vonatot villanymozdony továbbítja és a felsővezetékben 25 ezer v. van.
Kérdésem:
A konnektorba hogy jut el az áram.
A felsővezetékből,és van valami áramátalakító ami lekicsinyíti az áramot a konnektorba ,vagy a személykocsiban valamilyen akkumlátor van amiben van annyi feszültség,amennyi a konnektorba kell?
Ha a felsővezetéken ketesztűl,akkor amikor dízelmozdony visz ic vonatot,olyankor nincs áram a konnektorban?
Valamint vannak fázishatárok és olyankor egy pillanatra ki szokták kapcsolni a főmegszakítót a vezérek és nincs áram míg átmegy a fázishatár alatt.
Hogy van ez,honnan jut el az áram abkonnektorba,hogyan?
Ezután nyugodtan tölthetem a telefonom vonaton,nem okoz kárt a telefonombn?
Csak azért kérdezem,merz ahogy írtam fentebb,hallottam már ezzel kapcsolatos gondokat,problémákat.
Első kérdésre a válasz, vezetéken jut el az áram a konnektorba.
Aztán, az áramot nem kicsinyítik le, hanem a feszültséget transzformálják.
Adott esetben 230 Voltra.
Aztán a dízelmozdony is villanymozdony!
Egy Roots fúvó feltöltésű, ketütemű dízel aggregátor termeli az egyenáramot, ami működteti a villamos hajtást.
Fázishatára a villanyáramnak nincsen, fázishatára két egymással nem vegyülő folyadéknak van:-)
Szóval, válasz a kérdésedre, a vonaton modern szinuszos inverterek (Fronius, Merlin Gerin, APC és sorolhatnám) szolgáltatják a feszültséget, tizedvolt pontosan, főleg egy telefon töltőnek tök mindegy hogy milyen feszültséget kap, hisz egy olyan kapcsoló üzemű táp van benne ami 100 Volttól már működik, másrészt működéséből fakadóan elmegy mindenféle jelalakkal, ha a mozdonyodban csak egy kváziszinusz inverter lenne, arról is elmenne.
"Aztán a dízelmozdony is villanymozdony!
Egy Roots fúvó feltöltésű, ketütemű dízel aggregátor termeli az egyenáramot, ami működteti a villamos hajtást. "
Ez mondjuk igaz az M61-re és az originál M62-re, a remot M62-re már nem az M41re és a többiekre meg főleg nem :D
"Fázishatára a villanyáramnak nincsen, fázishatára két egymással nem vegyülő folyadéknak van:-)"
Fázishatára a felsővezeték betáplálási szakaszainak van, 35-45km-enként van egy 60 méteres feszültség nélküli két irányból kiszigetelsz szakad, aminek két oldalán a két eltérő villamos alállomásról betáplált feszültség van, ezt nevezik fázishatárnak ( de van minden alállomás előtt is ) :)
Ezeken villanymozdonnyal csak kikapcsolt főmegszakítóval lehet áthaladni, különben fennáll a fáziszárlat veszélye, mi adna a két betápláló alállomásnak rendesen :D
Meg nem mondom hogy néz ki egy személykocsi villamos felépítése, de a vonatójármű felől 1500V-tal van táplálva illetve rendelkeznek saját lúgos akkumulátorral is.
Régen tényleg volt probléma a konnektorban található feszültséggel(2000-res évek elejéig), a felújított vagy modern vonatokon már nincs velük baj, nyugodtan használhatod.
Passz. :)
Én töltöttem ott telefont is, használtam a laptopom IC-n, semmi gond nem volt.
Azt kifelejtettem este, hogy egyik dízel-villamos mozdonyunkban sincs kiépítve villamos vonatfűtés, így onnan biztosan nem jut áram a kocsikba ( kivéve a Gysev Ludmilláját). Egyedül az M41-ek és a 2000-res Dácsiák tudnak fűteni, azok meg dízel-hidraulikus mozdonyok.
Az M61-esekben és asszem a 200-as Púposokban gőzkazán volt, így a gőzfűtéses korszakban azokkal lehetett vonatot fűteni, a villamos fűtéshez/energiaellátáshoz villamos fűtőkocsit kell a vonatba sorozni, persze a két korábban említett két típus kivételével.
Utolsó!
Milyen műszaki tudásod van,ha szabad kérdezni,hogy csak úgy egyből ennyivel megmagyarázod,hogy ha nem lenne biztonságos,nem raknák ki?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!