Így sem érné meg meghosszabbítani a 4-es metrót?
Sokan hozzák fel érvnek azt, hogy a 4-es metró teljesen elhibázott beruházás, nem érdemes milliárdokat beleölni a hosszabbításába.
Valóban nem érné meg Újpalotáig kivinni? Az ottani lakótelep lélekszáma nagyjából 36 000 fő, azaz annyi mint a szomszédos újpesti lakótelep népessége.
Ezenkívül, ha a végállomást kivinnék a Pólus Center és az Asia Center közötti területre, mellette óriási P+R parkolót lehetne kialakítani, amit az M3-as autópálya felől érkezők használhatnának, ezáltal beköthető lenne az északi agglomerációs térség egy jelentős hányada.
Odáig stimmel, hogy Újpalota lakossága van akkora, mint Újpesté. Csak nézd meg, mi van útközben: az M3-as metró létesítésekor a Váci út egy komoly munkástömegeket vonzó iparnegyed volt, míg ma irodaházak és méretes lakótelepi tömbök szegélyezik. Ilyen helyre érdemes volt metrót építeni. Ezzel szemben a Thököly út egy gyakorlatilag végig kertvárosi környezetben húzódó köldökzsinór Újpalota és a belváros között. Ott nem lesz meg a 10000 utasod irányonkènt, mert nem fog a metró kedvéért egész Újpalota a csecsemőtől az aggastyánig minden reggel 6 és 8 között a Keletihez utazni. Ahogyan mondjuk a Vezér úti lakotelepről sem fogja mindenki az M2 metró helyett választani a belvárost kevésbé lefedő M4-est.
Az agglomeráció pedig pont "lyukas", Újpalota mellett nincs nagy település, Fót és Gödöllő pedig már be van kapcsolva az elővárosi vasúthálózatba, elég lenne azt fejleszteni a város emmentálivá lyuggatása helyett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!