Mi az oka, hogy a HÉV-eken Budapesten belül nincs km-alapú jegy?
Figyelt kérdés
Miért még mindig bkk vonaljegy+kiegészítő menetjegy kell mindenképp (bérletet most hagyjuk), miközben a HÉV már nem a BKV-hoz tartozik, a megrendelő már nem a főváros, hanem az NFM? Volánnál vagy MÁV-Startnál lehet Budapesten belül is km-alapú jegyet váltani, a HÉV-nél miért nem? Milyen jogi csűrés-csavarás van mögötte?2017. febr. 22. 19:40
1/7 anonim válasza:
A szolgáltatás továbbra is a BKK díjszabása szerint vehető igénybe, pontosan azért, hogy az utasok ne szívjanak a plusz egy szolgáltató megjelenése miatt.
2/7 eddiboy válasza:
Ez pont most szívás, mert ha nincs Budapest bérletem, meg kell vennem egy 350 Ft-os vonaljegyet is, míg a MÁV-Startnál vagy a Volánbusznál megvehetem a kilométer alapú jegyet a budapesti belső végállomásig, akár kedvezménnyel is, ha jogosult vagyok rá. Remélhetőleg hamarosan egységesítik a rendszert, és bevezetik a teljes km alapú díjszabást.
3/7 anonim válasza:
Miért jobb a jelenlegi háromféle különböző tarifarendszer (BKK, MÁV-Start, Volánbusz) használata egy egységes, minden eszközre kiterjedő tarifarendszerhez képest? Miért jobb külön értékesítési hálózatokhoz kötni a jegyváltast? Miért jobb ugyanazért a szolgáltatásért egyszer 250, máskor 350, harmadik alkalommal 450 Ft-ot elkérni?
Persze, az világos, hogy neked a konkrét esetben olcsóbb lenne az alkalmi pár megállós hévezésed 100 Ft-tal. De mit szólnál, ha egy korszerű jegyrendszerben megvehetnéd azt a 15 perces utazásra jogosító jegyet akárhol a városban és bárhol fel tudnád hasznàlni? És ha mondjuk Cinkotán lekésted a HÉV-et, de pont jön a 92-es vagy egy gödöllői Volánbusz, arra is fel tudnál vele szállni Mátyásföldre menet?
4/7 anonim válasza:
Mert így több pénzt tudnak kisajtolni az utasokból.
5/7 eddiboy válasza:
#3: Természetesen az egységes időalapú tarifarendszer lenne a legjobb, legigazságosabb, de jelenleg a HÉV díjszabása a legnagyobb szívás azoknak, akiknek nincs Bp. Bérletük. Amúgy én nem járok (csak nagyon ritkán HÉV-vel, csak elméleti példát írtam, de azért jól lepontoztatok. Még a BKK-n belül sem egységes a díjszabás (már ha a HÉV még BKK járatnak számít), mert környéki buszra nem kell kétféle jegy egy utazáshoz.
6/7 A kérdező kommentje:
#1-es: Semmi gond azzal, ha érvényes rajta a BKK-bérlet is Budapesten belül, de emellett miért nem lehet km-alapú jegyet is venni? Volánon, MÁV-Starton is érvényes a BKK-bérlet Bp-en belül, de emellett van km-alapú díjszabás is. És akkor mi van, ha valaki csak Ráckevéről utazna be rendszeresen Pesterzsébet-felsőig, annak miért érdemes BKK-bérletet vennie, ha úgyis csak HÉV-re használja? Egyértelműen drágább így az utazás sok utas számára (pl. nekem, aki általában kerékpározom inkább). Az utasok kényelmét úgy is fent lehetne tartani, hogy közben csak a HÉV-re szóló km-alapú jegyet/bérletet is árulnak.
2017. febr. 23. 20:24
7/7 A kérdező kommentje:
Ha csak alkalmi utazásként tekintjük, nincs BKK-bérlet, akkor a BHÉV drágábbra jön ki, mint ugyanannyi km a MÁV-Starton, ahol még ráadásul sok helyen nem 40-50 éves szerelvények közlekednek, hanem modernek. Miközben mindkettő a MÁV-Csoporthoz tartozik. Ezt azért illett volna igazságosabbá tenni.
2017. febr. 23. 20:30
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!