Mi a véleményetek egy Sopron-Szombathely-Zalaegerszeg-Nagykanizsa-Kaposvár-Pécs- Szeged vasúti vonalról?
Ehhez Zalaszentivánnál kellene építeni egy delta vágányt, majd Zalaegerszeg után a 23-as vonalat bekötni a 17-esbe. Nagykanizsa és Kaposvár között új nyomvonal kéne a jelenlegi 100km helyett 75-80km-es, illetve Pécset Szegeddel összekötő (Nyugatot-Magyarországot Kelet-Magyarországgal) vonalat kialakítani. 120/160km/h pályán.
Várom a véleményeket, érveket, ellenérveket ezzel kapcsolatban.
6-os:
Mondd el légyszíves a németeknek is, hogy ne fejlesszék a vasúti hálózatukat, mert a történelemkönyvekbe való. Vagy a kínaiaknak, franciáknak, amerikaiaknak, etc. Ostoba vagy.
Amire legnagyobb szükség lenne, az a Pécs-Szeged, Pécs-Baja-Kecskemét vonal. Képtelenség, hogy jelenleg 6 órás az út Pécs-Kecskemét között 2 átszállással, több mint 8 órás Pécs-Baja között Isten tudja hány átszállással. Pécs-Szeged 7 óra.
Nyilván legkönnyebb azt mondani, hogy senki nem használná, hiszen jelenleg esélye sincs senkinek használni, mivel NINCS mit. Nyilván azért szüntették meg a Pécs-Dombóvár-Baja-Kecskemét vonalat is, mert kihasználatlan volt, de könyörgöm, rajtam kívül, aki így volt kénytelen szállítani a biciklijét szemeszter elején és végén, nyilván nem volt olyan elvetemült, aki 5 óra 47 percet akart zötykölődni országjáró túrával. Egyértelmű, hogy ha lenne IC a 3 város között (KERÉKPÁR-SZÁLLÍTÁSSAL!!!) akkor minden épeszű ember ezt választaná a 3,5 órás tömött buszút helyett. Pécs-Kecskemét, Pécs-Szeged is könnyedén letudható lenne 1,5-2 órás menetidővel, kényelmesen utazva. Csak hát a kretén pestieknek kell fejleszteni, hogy nehogy már sétálni kelljen 200 métert a plázába.
A Pécs - Kecskemét is nagyon jó ötlet.
Ami még eszembe jutott, hogy a címben feltüntetett vonallal gyakorlatilag Nyugaról indulva (Sopron) a Déli határ mentén eljutnánk Keletre egészen Debrecenig/Nyíregyházáig.
Azt gondolom, hogy hasonlóan fontos lenne a következő is:
Sopron - Győr - Székesfehérvár - Dunaújváros - Kecskemét - Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza
de a következő sem lenne elvetemült:
Szeged - Pécs - Kaposvár - Fonyód - Siófok - Veszprém - Győr
(és akkor ennél kisebb viszonylatokról nem is szóltam, pl. Nagykanizsa - Zalaegerszeg - Celldömölk - Pápa - Győr ; vagy korábbi kommentben említett Pécs - Baja - Kecskemét ; stb.)
Ha ez a 3 vonal létrejönne, IC (IC jellegű) vasúti közlekedéssel, normális pályasebességekkel (120/160 kmh), egész szépen le lennének fedve a vidéki nagyvárosaink. Senkinek nem jutna eszébe autóbuszra szállni. Sajnálom, hogy jelenleg a 3 közül egyik sem létezik, pedig néhol csak apró összekötések hiányoznak... úgy érzem, hogy leginkább a szándék hiányzik és hiányzott az elmúlt évtizedekben...
Kíváncsi vagyok a véleményetekre a fentiekkel kapcsolatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!