Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a véleményetek egy Sopron-S...

Mi a véleményetek egy Sopron-Szombathely-Zalaegerszeg-Nagykanizsa-Kaposvár-Pécs- Szeged vasúti vonalról?

Figyelt kérdés

Ehhez Zalaszentivánnál kellene építeni egy delta vágányt, majd Zalaegerszeg után a 23-as vonalat bekötni a 17-esbe. Nagykanizsa és Kaposvár között új nyomvonal kéne a jelenlegi 100km helyett 75-80km-es, illetve Pécset Szegeddel összekötő (Nyugatot-Magyarországot Kelet-Magyarországgal) vonalat kialakítani. 120/160km/h pályán.

Várom a véleményeket, érveket, ellenérveket ezzel kapcsolatban.


2017. febr. 10. 22:12
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
23%

Ki a p'o'cs akar a határ mellett végig zakatolni, mondjuk a következő vesztes háborúra legalább kijelölnék, hogy mi az a szakasz, amit biztosan elcsatolnak, ismét...

Ja és akkor bele se menjünk, hogy a jelenlegi vasút helyzete mellett 1m sín lerakása is felelőtlenésg, nemhogy új vonalak tervezgetése...

2017. febr. 10. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
49%
A tömegközlekedés veszteséges. Miért fejlesztenék, amikor az autósok jóval nagyobb adót fizetnek és még saját maguk is tartják karban a járműveiket?
2017. febr. 10. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
91%
Értelmetlen, nem lenne akkora forgalom, hogy megérje.
2017. febr. 10. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Üdvözölném, ugyanis a vidéki tömegközlekedés helyzete tragikus. Egy kis faluból, városból eljutni két megyével arrébb sokszor igazi kihívás. Ez a vasútvonal segítene valamit.
2017. febr. 11. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
Tamogatnam, mert abszurd, hogy vonattal Pecs-Kaposvar 2 ora vagy hogy Szegedre csak Pesten at lehet menni vagy, hogy Sopronba pesti atszalassal a leggyorsabb. Ez kicsit tehermentesitene a pesti jaratokat es a buszokat es felporgetne a videket. Viszont en Becsbol inditanam.
2017. febr. 11. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
7%
De az nem probléma szerintetek, hogy a vasút inkább a történelemkönyvekbe való mostmár?
2017. febr. 11. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
Jó ötlet fejleszteni egy körvasutat a jelenlegi (M.o.) határokon belülre, de ez tovább mehetne Szegeden - Orosházán - Békéscsabán - Debrecenen keresztül, Nyíregyházáig is. Új pályát csak Békéscsaba - Debrecen között kell kiépíteni.
2017. febr. 11. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim válasza:
100%

Pécs-Szeged között mindenképp szükséges lenne. 2 óránként van busz, 3h15min a menetidő. Lehet, hogy vonattal is lenne ennyi, de kényelmesebb. Illetve szünetek előtt/után, és csütörtök-pénteken van, hogy 10+ ember marad a pályaudvaron, mert nem férnek fel a buszra (amin állnak is persze végig, ami nem túl szabályos.....).

A többihez nem tudok érdemben hozzászólni.

2017. febr. 12. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Vonattal alig két óra lenne Pécs - Szeged közt a menetidő (IC-vel még kevesebb). Csak nem tudom, hogy ebből lesz-e valami.
2017. febr. 12. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, örülök, hogy nem csak én gondolom úgy, hogy a címben leírtaknak lenne realistása.


Jó ötlet lenne, hogy Szegedtől egészen Nyíregyházáig (vagy akár Miskolcig mehetne).


És pontosan IC-re gondoltam elsősorban, illetve 2 nagyváros között FLIRT-ek járhatnának, amelyek mindenhol megállnának.

120/160-as pályával egész jó menetidőket lehetne produkálni.


Számomra pl. érthetetlen, hogy Szeged-Hódmezővásárhely között miért a TRAM traint erőltetik, ahelyett, hogy Gyula-Békéscsaba-Orosháza-Hódmezővásárhely-Szeged(-Makó) között 120/160kmh-ra fejlesztenék a pályát.

Csak Hódmezővásárhely és Szeged között napi 10-15 ezer ingázó van, erre a TRAM train lesz a megoldás... :/


Pécs Szeged között is ahogy egy kommentelő írta 3óra 15 perc és kétóránként busz... hát ehelyett egy 160kmh pályával alig több, mint 1 óra lenne az IC-nek.


Tud bárki bármilyen tervet az itt tárgyalt témával kapcsolatban?


Bár számomra már az is érthetetlen, hogy annak idején, 1000 évvel ezelőtt miért nem így építették a pályát, miért hagyták ki Zalaegerszeget (Zalaszentiván felé jára Sopron-Pécs "gyors"), miért nem kötötték össze Nagykanizsát és Kaposvárt a lehető legrövidebb szakaszon (kb.75-80km, a jelenlegi 100 km helyett), és hogy miért nincs Pécs-Szeged vonal...

2017. febr. 13. 13:57
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!