Mi a véleményetek egy Sopron-Szombathely-Zalaegerszeg-Nagykanizsa-Kaposvár-Pécs- Szeged vasúti vonalról?
Ehhez Zalaszentivánnál kellene építeni egy delta vágányt, majd Zalaegerszeg után a 23-as vonalat bekötni a 17-esbe. Nagykanizsa és Kaposvár között új nyomvonal kéne a jelenlegi 100km helyett 75-80km-es, illetve Pécset Szegeddel összekötő (Nyugatot-Magyarországot Kelet-Magyarországgal) vonalat kialakítani. 120/160km/h pályán.
Várom a véleményeket, érveket, ellenérveket ezzel kapcsolatban.
Ki a p'o'cs akar a határ mellett végig zakatolni, mondjuk a következő vesztes háborúra legalább kijelölnék, hogy mi az a szakasz, amit biztosan elcsatolnak, ismét...
Ja és akkor bele se menjünk, hogy a jelenlegi vasút helyzete mellett 1m sín lerakása is felelőtlenésg, nemhogy új vonalak tervezgetése...
Pécs-Szeged között mindenképp szükséges lenne. 2 óránként van busz, 3h15min a menetidő. Lehet, hogy vonattal is lenne ennyi, de kényelmesebb. Illetve szünetek előtt/után, és csütörtök-pénteken van, hogy 10+ ember marad a pályaudvaron, mert nem férnek fel a buszra (amin állnak is persze végig, ami nem túl szabályos.....).
A többihez nem tudok érdemben hozzászólni.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, örülök, hogy nem csak én gondolom úgy, hogy a címben leírtaknak lenne realistása.
Jó ötlet lenne, hogy Szegedtől egészen Nyíregyházáig (vagy akár Miskolcig mehetne).
És pontosan IC-re gondoltam elsősorban, illetve 2 nagyváros között FLIRT-ek járhatnának, amelyek mindenhol megállnának.
120/160-as pályával egész jó menetidőket lehetne produkálni.
Számomra pl. érthetetlen, hogy Szeged-Hódmezővásárhely között miért a TRAM traint erőltetik, ahelyett, hogy Gyula-Békéscsaba-Orosháza-Hódmezővásárhely-Szeged(-Makó) között 120/160kmh-ra fejlesztenék a pályát.
Csak Hódmezővásárhely és Szeged között napi 10-15 ezer ingázó van, erre a TRAM train lesz a megoldás... :/
Pécs Szeged között is ahogy egy kommentelő írta 3óra 15 perc és kétóránként busz... hát ehelyett egy 160kmh pályával alig több, mint 1 óra lenne az IC-nek.
Tud bárki bármilyen tervet az itt tárgyalt témával kapcsolatban?
Bár számomra már az is érthetetlen, hogy annak idején, 1000 évvel ezelőtt miért nem így építették a pályát, miért hagyták ki Zalaegerszeget (Zalaszentiván felé jára Sopron-Pécs "gyors"), miért nem kötötték össze Nagykanizsát és Kaposvárt a lehető legrövidebb szakaszon (kb.75-80km, a jelenlegi 100 km helyett), és hogy miért nincs Pécs-Szeged vonal...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!