Mindenki le akar beszélni arról, hogy mozdonyvezető legyek, ennyire szörnyű?
A rendszertelenségnek van jó oldala is.
A vasútnál dolgozók a hónap kezdete előtt megkapják a beosztást, tehát előre tudnak tervezni.
Valóban van olyan időszak, amikor sok a meló, de olyan is, amikor napokon keresztül pihenősök.
Vannak vasutas ismerőseim, ott mindenkinek végig kell mászni a szamárlétrát, kívülállóknak furcsa lehet a munkabeosztás is, de arra egy ismerősöm se panaszkodik (folyamatos után-képzésekre, vizsgára, felelősségre annál inkább)
A vasútnál az állomáson dolgozók is sok helyen 24 óráznak, éjjel aludhatnak, mert olyankor általában nincs vonatforgalom (mellékvonalak), s a műszak után 3-4 nap szabad.
Sokkal jobb, mint például a kamionsofőrködés, olyan értelemben, hogy nem vagy hetekig távol, hanem bizonyos esetekben akár minden nap otthon lehetsz, viszon a fizud majdnem annyi, mint egy nemzetközi kamionsofőrnek.
A gond inkább ott van, hogy nagyon nehéz bekerülni, sokan akarnak ám mozdonyvezetők lenni.
utolsó, szerintem félre akartad érteni.
Nem mondtam, hogy jövőre nem lesznek mozdonyvezetők.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy egyre kevesebb közük lesz a mozdonyvezetéshez.
Nézd meg a szerencsétlen metróvezetőket.
Ha ma fiatalon mozdonyvezetésre adja valaki a fejét, azért készüljön rá hogy 20-30 év múlva pályát kell váltania. Annyi idő alatt teljesen be lehet szűkülni agyilag egy állásban. Persze lehet a vasútnál maradni, csak nem biztos, hogy olyan izgi lesz.
Legnagyobb gond, ahogy írják, hogy sokan akarnak bekerülni, és sokszor csak ismerősön, protekción keresztül tudsz.
A rendszertelenség és családi élet meg elég sok munkára felhozható.
Én például építőiparban dolgozom, napi 10 óra, utazás 1-2 óra, kinek mennyi, hétvégén is munka, sok esetben vasárnap is, sok túlóra...de ez elmondható rengeteg más irányra is. Aztán mégis a legtöbb ismerős felnevelt 2-3 gyereket szerető családban...
Ma már nem olyan nehéz bekerülni, mint akár pár éve, gyakorlatilag mozdonyvezető-hiány van. A MÁV-Start és maganvasúttársaságok is keresnek időnként új mozdonyvezetők, akiknek állják a tanfolyamot, ami egyébként nem olcsó, ezért érdemes komolyan venni, mert ha megbuksz, kifizetheted vissza. Egy-két példa a közelmúltból: [link]
A munkabeosztás valóban nem a legjobb, de minden munkának vannak árnyoldalai.
Mindig mosolygok egyet azon, amikor valaki azt mondja, hogy hamarosan nem lesz szükség mozdonyvezetőkre. Ahhoz, hogy a vonatok maguktól menjenek, át kellene építeni a pályától kezdve mindent. Ez nem fog megtörténni a következő évtizedekben.
A bekerülés már nem olyan nehéz mint régebben.
Az viszont igaz, hogy nagyon elhivatottnak kell lenni hozzá, hogy az ember ezt a hivatást csinálja. Nagyon nagyon sokat kell tanulni, átlagember nem gondolná, hogy mennyit. Viszont ha céltudatos vagy, és biztos vagy a dolgodban akkor könnyebb a tanulás is.
Én gyakornok vagyok, és jobb "irányt" nem is választhattam volna. Gyerekkori álmom volt.
És ne feledd: mindig lesznek olyanok akik le akarnak beszélni, bármit is szeretnél. Ilyen hülye az ember. Csak magadra hallgass. Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!