Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon az a probléma,...

Magyarországon az a probléma, hogy sok helyen rossz helyen vannak a vasútállomások?

Figyelt kérdés

Ahol én lakom, van vasútállomás, meg busz pályaudvar is.


Viszont, az emberek többsége a buszt használja.

Azért, mert a buszállomás a városközpontban van.A vasút meg a város külső részén.


A megyeszékhelyig a sima minden bokornál megálló személyvonatok a menetideje 28 perc, a buszé 40 perc körül van, illetve csúcsforgalom idején 40 felett.

Az IC pedig értelemszerűen sokkal gyorsabb.



A példa is mutatja, a vonat gyorsabb, kényelmesebb.


Mi volt az oka, hogy nem mertek hozzányúlni a vasútállomásokhoz, illetve megváltoztatni a helyüket?

Csak egyszer kellene megcsinálni, egyszer kellene beruházni.Hosszútávú befektetés lenne, emellett a környezetnek is jót tenne, hogyha villanyos vonatok mennének füstölgő buszok.



2016. okt. 31. 09:33
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
100%

Az elején kellene kezdeni. A vasútépítés hőskorában még nagybirtok rendszer volt. Mivel a vasúthoz is kell föld ahol építik, így a tulajdonosok engedélye kellett hozzá. Volt aki látta a könnyebbséget volt aki nem. Volt aki engedélyezte, akkor az ő birtokán lett a nyomvonal. Ezért látni sok helyen, hogy szükségtelen volt olyan kunkoriba építeni, mert a telepadottságok nem indokolják.

A következő döfést a kolhozosítás hozta. Összeült a tanácselnök és a tsz elnök és meghatározták a településfejlesztés irányát. természetesen a rossz adottságú területeken engedték a családiház építését. Így e település, hogy úgy mondjam elhúzódott az állomástól.

A vasútállomás áttelepítése elképzelhetetlen pénzbe kerül. Olyankor nem a szinten kezdik az építkezést, hanem 5-10-15 méterre, hidak átereszek bemélyítések /bevágások/. Megoldás lehet a megállóhely létesítése. Másik a rá- és elfuvarozás, ami már létezett valamikor úgy hívták "MÁVAÚT". Aztán beszállt a volán, és megszünt a mávaút. Hatalmas érdekek feszülnek egymásnak, az állampolgárok pedig iszák a levét. A díjképzés sem utasbarát.


Urbán Lajos óta nem nagyon volt gazdája a MÁVnak.

Pedig voltak valóban nagytudású hozzáértő emberek....

Amíg nem lesz hosszútávú elképzelés, a lyukasvödör szerepét játsza...

2016. nov. 4. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim válasza:
Az 1800-as evek vegen mikor a vasutat epitettek a Zalaegerszegi csizmadiak koveteltek, hogy zalaegersszegre ne vezessek be a vonatot, mert a negykanizsai csizmadiak behordanak a vonattal az aruikat zalaegerszegre. Aztan par evre ra epitettek vasutat, de a Szombathely - Nagykanizsa gyors ott huz el a varos mellett 5 kilometerre. azota is csak mozdonycserevel tud a pesti vonat bejutni a varosba!
2016. nov. 4. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
Az állomás jó helyen van, a város van rossz helyen.
2016. nov. 5. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!