A dízeleknél tényleg szokott lenni valami probléma 150 000 km után a rossz minőségű gázolaj miatt? Az segítene ha állandóan teli tankal járnék?
Magyarországon nem rossz minőségű a gázolaj.
A (főként a közös nyomócsöves) dízeleknél ajánlatos ha nem is mindig teli tankkal, de úgy járni, hogy legalább nagyadig mindig legyen a tankban gázolaj.Ez azért van, mert a dízeleknél az üzemanyagrendszerben lévő gázolajnak nem az egésze használódik fel egy befecskendezési periódus során, hanem a maradék visszafolyik a tankba.Igen ám, de ez a visszafolyó gázolaj meleg, mert a bef. rendszerben hő keletkezik (CR dízelnél kb. 2000 bar-os nyomás miatt kifejezetten sok).A meleg gázolaj a tankban hömérsékletkülönbséget hoz létre, és a tankban lévő levegőből a tank falára kicsapódik a vízpára.A víz előbb-utóbb bejut a rendszerbe, ahol a magas hőmérséklet miatt hirtelen felforr, és a keletkező gőz hosszútávon el tud roncsolni bizonyos alkatrészeket a bef.rendszerben. Ha mindig sok gázolajjal jársz, akkor a visszafolyó gázolaj nem tud jelentős hömérséklet változást létrehozni, mivel 30 liter gázolajat nem fog tudni felmelegíteni, viszont 3 litert már elég könnyen. Így ki lehet tolni elég hosszúra a CR rendszer élettartamát.
Az pedig, hogy 150.000-nél probléma lesz, az hülyeség.Egy idióta tulaj 30.000 km alatt ki tudja nyírni a motort (de legalább annyira elb.szni, hogy ne érje meg megcsináltatni), egy gondos tulaj pedig sokszázezret beletesz jelentős hiba nélkül.
Remélem segítettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!