Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem akarják a dízel mozdony...

Nem akarják a dízel mozdony állományt korszerűsíteni?

Figyelt kérdés

Itt vannak a régi technikák. Remot M41esek is alig vannak, régiek még mennek de füstölnek. Mai napig őket használják mert még mennek. De mi lesz később? Ugyan ezeket a régi mozdonyokat fogják használni a hosszabb, nem elővárosi közlekedésre? Más országoknak valamivel "újabb", ha már motorikusan nem is feltétlen, külsőre mindenképp.

Vagy erre a pár vonalra nincs semmi értelme?


2016. okt. 10. 18:58
 1/8 anonim ***** válasza:
67%

Nézd, amíg stadionokat építenek új mozdonyok helyett, addig mit vársz?


Még mennek, jó az a parasztnak, haverok építkezési cégeibe

meg kell a pénz, szóval arra költünk, amitől dagad a zsebünk.

2016. okt. 10. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Mondjuk igen. Mióta észak kelet MO-n összevonták a volánokat, azóta vas árban vett 900-1millió km-t futott buszokkal járnak az emberek.. Pofám le szakad.
2016. okt. 10. 20:41
 3/8 anonim ***** válasza:

Van egy másik vonzata: Magyarországon inkább a villamosításra mennék rá, igaz most csak a 2-es számú vasútvonal lesz villamosításra, de még a 142-es is szóba került.

Az hogy a többi, nem villamosított vonallal mi lesz: az jó kérdés (egy biztos: nem kapkodják el).

2016. okt. 11. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Szerintem első körben rendszer szinten kellene korszerűsíteni/fejleszteni/rendet rakni majd kialakítani egy közlekedési stratégiát és annak megfelelően fejleszteni a járműállományt.


Előbb-utóbb kénytelenek lesznek a dízel vontatójármű állományt is korszerűsíteni, mert lassan már minden dízelmozdonyunk bontó érett :D

2016. okt. 11. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Tényleg inkább a villamosítás van soron - a már említett 2-es, 142-es vonalakat szeretnék, hogy a fővárosba ne menjenek be dízelvonatok, illetve még a 29-es (Balaton északi part) van soron. Más vonalakat meg nem feltétlenül éri meg villamosítani, talán a 135-öst és a 101-est.


A többi nem villamosított vonal olyan állapotban van, hogy rájuk felesleges modernebb mozdonyokat venni. A fenti vonalak villamosítása után pedig az ott használt Desirókat is lehet használni máshol.

2016. okt. 11. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A használtbuszok 4-500kkm-et futottak, és eredeti helyükön hozzáértőek tartották őket karban. ;)
2016. okt. 11. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Ezt te mondod vagy egy olyan aki vezeti oket? Mert olyan mondta, aki vezeti oket
2016. okt. 12. 01:26
 8/8 anonim ***** válasza:

Ha már villamosítás. Korábban azt írtam először rendszerszinten kellene gondolkodni. Egy példa:

A Szerencs-Sátoraljaújhely szakasz az már vagy 30 éve gyakorlatilag egy dízeles szigetüzem. A személyvonatok Sátoraljaújhely-Szerencs-Sátoraljaújhely szakaszon forogtak, a gyorsvonatok és IC-k Sátoraljaújhely-Szerencs szakaszon dízellel majd gépcsere után Szerencs-Miskolc-Budapest szakaszon villanygéppel közlekedtek.

A 2000-res évek közepén a körIC-k bevezetésével az ICk megszűntek, a gyorsvonatok elkezdtek ritkulni majd a szerencsi fűtőház teljes leépítésével előállt az a helyzet, hogy dízelmozdonyok járnak a drót alatt is. Ma már Miskolc-Sátoraljaújhely személyvonatok a Miskolc-Szerencs szakaszt is M41-gyel járják, 120-as pályán 100-zal.

Mostanság "szögelik" a 80-as vonal végét, vagyis igazából már vagy 3 éve dolgoznak teljes vágányzárnál a szakasz felújításán. Az eredetileg 2 vágányos fővonal második vágányát évtizedekig nem használták, majd felszedték és most a felújításnál is csak egy vágány került le,persze nem az eredeti helyére, hanem az alépítmény közepére, hogy esély se legyen későbbi bővítésre...

A vonal ezen szakaszán két vonatkereszt szokott lenni,ez baromira rontja a menetidőt plusz azért az M41-ek sem olyan fürgék, így a 84km-es távot ~1 óra 45 perc körül futották.

Régebben volt igény a vasútra, a hétköznapi IC-knek ugyanez a táv 1 óra 10 perc körül volt gépcserével! Ugyan ez táv országúton személyautóval ma sincs több, mint 1 óra 10 perc így szép lassan elkezdett apadni az utaslétszám.


Most a felújítás során lett volna lehetőség nagyban gondolkodni és két szakaszon visszaépíteni mindkét vágányt. A Mezőzombor-Bodrogkeresztúr az úgy ~5km, a másik lehetett volna Sárospatak-Sátoraljaújhely ami szintén nem több mint 6km. A menetrend szerinti vonatkeresztek így megszűntek volna, ami minimum 10 perc menetidő csökkenést eredményezett volna. Szerintem egy megállót ki is lehetett volna hagyni, minimális a forgalma ráadásul a következő megálló 2km. Csak ezekkel összejött volna 15 perc menetidő csökkenés.

A vonal ív- és lejtviszonyai majdnem teljes hosszon lehetővé teszik a 120km-es tempót. Egy rövid pár száz méteres kivétel van ami erre nem alkalmas, de egy nyomvonal korrekcióval és némi földmunkával az is áthidalható lett volna.

A villamosítás már vagy 30 éve tervben van, ha a felújítást a fenti módon, kicsit merészebben hajtják végre és bedrótozzák azt a szerencsétlen 40km-t, akkor a dízelüzem teljes egészében megszüntethető lenne. Ne álmodjunk nagyot, csak az M41-et cseréljük valami normálisabb Szilire és a régi 80-as tempó helyett az új pályán lehetne veretni 120-szal a teljes szakaszon, ami szintén hozna némi menetidő csökkenést amihez még hozzáadódik, hogy a V43 azért jócskán jobban gyorsul.


Szerintem egy ilyen felújítás után nem lett volna elképzelhetetlen a minimum 20 perc menetidő rövidülés, ami azért már nem rossz. A dízel szigetüzem megszűnt volna és felszabadult volna 4db remot M41. A fővárosból kiszorult 300/400-as Bdt-kkel és V43-mal kiváltható lett volna a körüljárás. Ha már végig drótos a vonal akkor ügyes szervezéssel meg lehetett volna oldani, hogy a Füzesabony-Miskolc és a Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely személyvonatokat összevonják és így már 150 kilométeren mehettek volna az ingavonatok, jobban kihasználhatóak a szerelvények, csökkennek a holtidők - szerintem. Olyanba meg bele sem merek gondolni, hogy esetleg valami új villamos motorvonat kerüljön egy ilyen vonalra... :)


Javult volna a térség elérhetősége, valszeg nőtt volna a személyforgalom ( ami most jó ha a fele a 10 évvel ez előttinek).


Azon a részen lehetett volna még merészet álmodni azzal, hogy a szlovákokkal közösen újraépítik a sátoraljaújhelyi deltát, ami szintén a korábbi kétvágányú fővonal része volt. Ez megint egy hatalmas körülbelül 600-800 méteres beruházás, viszont a hozadéka: a Csap-Budapest távolság a jelenlegi 340km-ről 295km környékére csökkenne. A tengely átszerelt szerelvények rövidíthettek volna erre is, talán a 80-as vonal forgalmába belefért volna. Régen járt a szakaszon napi szinten tehervonat, de nem nagyon volt mivel kiszolgálni a szerelvényt. Ha M62 kellett akkor az gépmenetben jött Miskolcról vagy valamelyik személyvonat végébe sorozva. Amikor nem volt M62 az M41-esek meg csak szenvedtek a tehervonatokkal...

Ha normális átépítés történne, akkor mehetnének végig villanymozdonnyal vagy akár több áramnemű géppel egészen Ágcsernyőig, az ukrán határig lehetne pirítani.


Ez csak egy kis vonal, egy kis szakasz aminek a felújítása épp zajlik. De okos tervezéssel és "picit" több ráfordítással ahogy írtam többet ki lehetne hozni a dologból, például azt is hogy felszabadulna néhány vonatfűtésre is alkalmas dízelmozdony. Ha jól sejtem nem ez az egyetlen vonal, ahol értelme lett volna, hogy "nagyot álmodjanak".


Ha ezt nem lépik meg, akkor marad a dízeles szigetüzem az összes nyűgjével. A legfiatalabb M41-es is már túl vannak a 30-on, de a remotok is beleszaladtak már a 10be. Még 10 év, a Caterpillar motorok üzemideje lejár és lassan megy az összes a vastelepre...


A 142-es vonalnak csak a "felső" szakaszát ismerem, de azt sem villamosítani kellene, hanem valamit kitalálni rá és átépíteni, felemelni, lesüllyeszteni vagy passz. A jelenlegi formájában villamosítani szerintem felesleges, annak sok értelmét nem látom, hogy Gyáltól a Kökiig tekeregsz 40-nel. Vagyis igazából van azon a vonalon 40 feletti szakasz? Felsőpakonynál Ócsa felé sem kimondottan száguld a Desiro :D

2016. okt. 12. 03:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!