Ha vihar van és villámlik, miért nem csap bele pl. a villany hajtású vonatokba?
A vasúti vezetékeknél mindig van egy villámhárító vezeték is, általában a legfelső. Ugyanúgy a nagy távvezeték-oszlopoknál is megvan ez.
A mozgó járműbe belecsaphat, de semmi kárt nem tud tenni benne, a Faraday-féle kalicka elve miatt.
Ahol van felsővezeték, ott a csúcshatás miatt leginkább az oszlopokba vagy legfeljebb a vezetékbe csap bele. Ezen kívül a biztosítóberemdezés oszlopai is jó célpontok. Ezek a villámcsapások bizony időnként okoznak károkat, műszaki problémákat.
A vonatokba is belecsaphat a villám, de ezekben viszonylag kevés az erre érzékeny alkatrész és azok is el vannak látva túlfeszültség elleni védelemmel. Belül pedig mindenki biztonságban van az említett Faraday-elv okán.
"A vasúti vezetékeknél mindig van egy villámhárító vezeték is, általában a legfelső. Ugyanúgy a nagy távvezeték-oszlopoknál is megvan ez."
Nincs villámhárító vezeték, honnan szedted ezt? Képet tudsz mutatni, mire gondolsz?
Majd lefotózom neked, ha a vasútnál vagy a nagy távvezeték-oszlopok közelében járok. A legfelső vezetékben nincs áram, pontosan azért, mert ez vezeti le a villámcsapásokat.
Ha nem így lenne, az ELMŰ mást se csinálhatna, csak cserélgethetné az oszlopokat.
Előre is köszönve jószándékodat, inkább a vasútról, mert a 120-as (és felette) távvezetékeknél inkább az a fénykép lenne szenzáció, ahol nincs védővezető, de a vasutas fényképek a neten mást mutatnak:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!