A magyar vasúti cégeknél miért nem fontos a hatékonyság?
Az unokatestvérem az egyik vasútcégnél dolgozik, történetesen a Gysevnél.
Amikről beszámol, hát nagyon durva.
A soproni központban rengetegen dolgoznak.Ezeknek a 40 százaléka teljesen felesleges.
Vannak ugyebár a klasszikus vasúti szakmák, mint a forgalomirányító, meg a hasonlók.Na, belőlük kevés van.
Meg, vannak a nem vasutas vasutasok, na belőlük rengeteg van.
A központban a többségük, 8 órából hármat dogozik rendesen.A maradék időben kávézik, a nyaralását beszéli meg a többi hasonszőrű kollégájával.Ja, meg kimászkálnak a városba fodrászhoz, pedikűröshöz meg hasonlók.Akár órákra eltűnnek.
Az humán állomány gazdálkodása nagyon rossz.Nem,hogy csökkenne és hatékonyabbá válna, inkább növekszik az "alibi munkakörök" aránya.
Ott tényleg igaz, hogy 1 ember munkáját 5 végzi.
A vasutasszakmákból meg hiány van.De, az a sok "szakértő" nem tud rá megoldást találni.
Ha megbíznának egy külsős ellenőrt, aki "leépítési" javaslatokat tenne, az biztos, hogy 40 százalékukat elküldenék.
Csak hát, ott az előrelépés,bekerülés is "ismerősöm ismerőse" alapon megy.
Az unokatestvérem azon kevesek közé tartozik,aki hátszél nélkül jutott be.Nagy reményeket fűzött a céghez, de csak csalódott bennük.
Ez még a GYSEV, ami aránylag jobb.Vajon milyen lehet a MÁV?
A GYSEV évek óta nyereséges. Akkor miért nem hatékony ?
És nem az állambácsi miatt, a 100%-os leányvállalata (GYSEV Cargo) - amelyik ugyanúgy a piacról él, mint a magánvasutak - szintén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!