A vonatok ajtaját, hogy lehet belülről kinyitni? (másfajta vonattal utaztam)
A görbe kilincs kétféle lehet. Lehet, hogy levegős volt az ajtó, csak nem nyomógombok vezérelték a munkahengert, hanem szép, nagy kézikarja volt. Ezt meg kell húzni a nyitási irányba, szisszen a munkahenger, majd megindul az ajtó. Ilyenből kevés van.
Annál több van viszont a fülkés kocsik (B, Bo) "budiajtajából". Itt az ajtót kicsit meg kell húzni befelé (könnyebb az élet, ha tehermentesíted), a kilincset ütközésig le kell nyomni, majd az ajtó külső részének támaszkodva erőből meg kell lökni kifelé. Na, akkor aztán minden mindenfelé hajlik: az ajtó külseje (kilincs felőli oldal) kifelé, a belseje (zsanér felőli oldal) befelé csuklik, felhajlik az ajtó előtti szürke padlóburkolat - de végül kinyílik az ajtó.
Ráncigálni soha, semmit nem kell. Az nem vezet sehová. Ha az egyik irányban nem nyílik egy ajtó, meg kell próbálni a másikban, de rángatni teljesen felesleges. Ha egy határozott, erős mozdulattól nem nyílik ki, akkor sok aprótól sem fog.
1. Amíg mozog a vonat, ne is próbálkozz. Lehet sikered, de sok vonaton eleve nincs is esélyed a reteszelés miatt.
2. Ha ízelt ajtó van (két részból all az ajtó köztük zsanérral), a kilincs erőteljes lenyomása után kifelé nyisd az ajtót. Ne állj közvetlen az ajtó elé!
3. Más esetben magad felé nyisd az ajtót.
4. Egyes vonatokon oldalra kell elmozgatni az ajtót a kilincs meghúzása után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!