3-as:
Ez amit Te mondasz, MOZDONYFORDÍTÓ. Azaz fordító korong.
De a MOZDONYFORDULÓ az, amit az 1-es és a 2-es leírt. A mozdonyok napi munkaterve, oda-vissza, vonatonként időrendben egymás mögé fűzve.
Egy műveleti sorrend.
Kissé fellengzősen nevezhetnénk "vonattovábbítási technológiának" is.
(Mert az egyébként...)
A vontatási telep részére kijelölt vonatok mindegyikét minden nap el kell vinni, ez a feladat.
Ezeket időrendben sorba rakják a tervezés során, a célállomásokról visszafelé is, és ebből kiderül, hogy egy mozdony hány nap alatt tudja elvinni az összes kijelölt vonatot. Ha a ciklus végére ért, akkor kezdi elölről.
Ahány napot ez igénybe vesz, annyi mozdony kell a vonattovábbításhoz naponta.
Így aztán az egyik mozdony az első napi vonatokat viszi, a másik - ugyanaznap - a ciklusban második napra kijelölt vonatokat, a harmadik mozdony - szintén ugyanaznap - a harmadik napiakat - és így tovább, napról napra követik egymást a munkatervben. Ennek eredményeként összességében minden vonatot elvisznek minden nap. Ez a mozdonyforduló.
Ezen felül még néhány mozdonyra szükség lesz, mert vannak rendkívüli meghibásodások, esetleg balesetek, ami egy-egy mozdonynak a ciklusból való kiesését okozza. Továbbá a tervszerű karbantartások elvégzéséhez is kell pótlásként csere mozdony a vonatokra. Azt, hogy ezekre a célokra hány többlet darabra van szükség, meghatározza a mozdonyok karbantartási utasítása, hogy milyen időközönként, és hány napi munkát igényel a különböző szintű karbantartások elvégzése.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!