Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért vannak az új Budapesti...

Miért vannak az új Budapesti buszokon nagy ülések?

Figyelt kérdés

Ugyebár a BKK üzembe állított egy csomó új Mercedes Citaro, illetve Volvo Hybrid buszt és Solaris trolit, valamint megjöttek a CAF villamosok is.

Valamelyik nap egy ilyen buszon ülve arra lettem figyelmes, hogy vannak olyan ülések, amik egy embernek szélesek, de kettőnek már kicsik. Ugyebár eddig egy fajta ülés volt szabványban, amiből kettőt egymás mellé rakva születtek a dupla helyek, azonban az új buszokon megjelent a másfél ülés, így már háromféle kombinációval találkozunk(1 személyes, 2 személyes, ?1,5 személyes?).

A "ló" ülések olyan nagyok, hogy egyedül még pulóver+télikabátban sem bírom elfoglalni(normális ülő pózban).

Ami eddig eszembe jutott, az az, hogy magad mellé tudod tenni a csomagot. De nem arra lett a kerékdobon található csomagtartó kialakítva?

Illetve logikátlan is a másfél ülés, mert a kocsiszekrény oldala és az ülés között néhol ott a fél ülésnyi hely, tehát van, ahova beférne a dupla ülés.


Szóval röviden arra lennék kíváncsi, hogy miért lettek beépítve a másfél ülések.


képek:

[link]

(nem solaris, de az ülés mérete látszik)


[link]

(Citaro)


[link]

(a kép bal oldalán látható a jelenség)


Ui.:

Légyszi normális válaszokat írjatok!

Az amolyan Orbán Viktor az illuminati és a többi összeesküvés és "mutyi" elmélet nem érdekel.



2016. júl. 6. 04:30
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
17%

a tervezők figyelembe vették(végre) hogy különbözőek az emberek..hogy kedvedben járjak, mondhatnám nem szabványosak, illetve nem lehet őket besorolni egyféle méret szerint...Amúgy a kérdésedből kitűnik az is, hogy nem ismered az emberek szokásait(sem)

UI:

egyébként téged minősít, hogy politikust is beleszősz a kérdésedbe...és még te vársz normális válaszokat,..pfff...

2016. júl. 6. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Mit jelent az, hogy különbözőek az emberek? Van, akinek kajakra akkora a p*****a? XD


És miért "végre"?

Ha valaki ilyen kövér(ekkora súlyal lehet egyáltalán járni?), annak miért nem jó két ülésre ülni, hogy normálisan is lehessen használni az ülést, ha ő nem utazik a buszon


emberek szokásai:

Van a 3 metróban egy férfi, aki az ülésre "nyugágy pózban" felfeküdve szokott utazni. Ezek szerint ez teljesen normális és rendeltetésszerű használat.


A politikát azért említettem, mert mem kérek "azért olyan, mert XY ezt mutyizta" válaszokat.


A kövér szót miért nem használod? Ha a lényegre térsz, nem kellett volna annyit gondolkoznom, hogy mire célzol.

2016. júl. 6. 05:56
 3/12 anonim ***** válasza:
11%

Te neked, ezekkel a 1,5-es ülésekkel van problémád? Nekem nem, mert ezeket jól ki lehet használni és tévedsz ha csak a kövérekről van szó - vannak magas növésű emberek, nekik is jó (+ magad mellé is le tudod tenni a pakkodat).

Ellenben a 2-es üléseket, csak a törpéknek találták ki, aki 170 cm-nél magasabb, ő már nem fér el rajta (2 személyre vonatkozóan írtam. Egy embernél már más a helyzet). Nem is tudom, miért így tették be azokat.

2016. júl. 6. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
90%

És akkor jöjjön a valós magyarázat. A városi buszokon a jó, gyors utascsere miatt fontos, hogy minimum az ajtók közelében széles folyosó álljon rendelkezésre. Ugyanakkor az ajtók mellett alacsonypadlós buszokon jellemzően kerékdob van, ami egy darab ülésnél szélesebb, kettőnél keskenyebb. Így adja magát a másfeles ülés: ha kell legalább ke tudod ültetni a gyereket vagy a csomagot magad mellé teszed, cserébe az utasfolyosó a lehető legszélesebb. Néhány helyen kerékdob helyett az ajtó melletti, szükségszerű térelválasztó mérete a meghatározó - most is épp ilyenen ülök egy Trollinon.


Amúgy már 2000 körül jelent meg a másfeles ülés Budapesten az Ikarus 412-n.

2016. júl. 6. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
22%
Nincs ebben semmi misztikum, egyszeruen nagyobb emberek szamara lettek kitalalva, ugyanugy, ahogy normalis buszokon vannak kulon helyek a terhes nok, az oregek es a fogyatekkal elok szamara. Ahol en elek az autobuszpark fele ujabb buszokbol all, masik fele 80-as, 90-es evekbeli francia buszok, a legtobben vannak ilyen szeles ulesek.
2016. júl. 6. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
21%

Jóléti társadalomban "akadálymentesíteni" kell az akaraterő hiányában súlyosan elhízottak számára is.

Sajnos van akinek ekkora p*csája van.

2016. júl. 6. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
81%
5, 6, kérlek olvassátok el a 4-es válaszomat. Nem a nagyseggűek miatt vannak ott a másfeles ülések, hanem azért, hogy ne álljon órákig a megállóban a busz a szűk utasfolyosó miatt.
2016. júl. 6. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%
#7 akkor lehetne sima 1-es ülés
2016. júl. 6. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
85%
Utolsó: bravó, és akkor van kerékdobonként és/vagy ajtószárnyanként úgy fél négyzetméternyi tökéletesen kihasználatlan helyed a buszon a szimpla ülés és a kasztni között... A nagyseggűekre fröcsögni könnyű, mérnöki fejjel gondolkozni kicsit nehezebb. De érdemes megpróbálni.
2016. júl. 6. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
0%

Nekem a mérnök fejem mellé nincs nagy seggem.

De az az ülés a nagyseggűeknek van ott, ezen kár vitatkozni.

Egy felnőtt mellé már csak úgy ülhet le kisgyerek is, hogy fél segge a levegőben lóg, vagy a "karfán"(ami egy értelmetlen korlát) ül.

A táskádat meg nyugodtan lerakhatnád a kerékdobra is. Tisztább, mint az ülés.

2016. júl. 6. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!