Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Annak mi lehet az oka, hogy...

Annak mi lehet az oka, hogy ilyenkor nem Budapest-Nyugati és Kispest között járnak a vonatok?

Figyelt kérdés

[link]


A hír alapján úgy tűnik, hogy a Gyál - Kispest szakaszt kellett lezárni (Kispest nem tűnik érintettnek egy Pestszentimrén történt siklásnak).


A MÁV viszont nemes egyszerűséggel betolta a vonatpótlót Gyál és Kőbánya-Kispest közé, Kőbánya-Kispest és Nyugati között meg menjen mindenki, amivel akar, mert vonat az nincs. Pedig elég kézenfekvő lenne Nyugatiból Kispestre küldeni 1 vonatot, ami ingázhatna ebben az átmeneti időszakban.


Ez azért gáz, mert aki menne a Nyugatiba, vagy jönne onnan, annak nem elég a vonatpótló, még egy további vonatra is várnia kell (aminek a fele ráadásul pótjegyes, tehát nem lehet csak úgy felszállni).


Szóval nem értem, vajon miért ezt a megoldást választották?


2016. jún. 14. 10:01
 1/4 anonim ***** válasza:
Aki a 3-as metróhoz megy, annak kétszer kéne átszállnia, ha csak Kispestig megy a vonatpótló. Az utasok nagy része Budapest-bérlettel utazik, ezért a 3-as metróval tovább tudnak utazni, a vasúti bérlettel vagy jeggyel utazók is viszonylag sűrűn közlekedő vonatokkal utazhatnak tovább, ezért indokolatlan lenne a Nyugatitól Kispestig vonatokat közlekedtetni, amiknek alacsony lenne a kihasználtsága.
2016. jún. 14. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Na de a 3-as metróval hogy érhető el Kőbánya alsó vagy Zugló? Hol vannak sűrűn közlekedő vonatok? Főleg, hogy az óránként 6 vonatból 2 pótjegyes. Tehát óránként 4 vonat van, nem túl egyenletesen elosztva, és tuti, hogy akkor ér oda a vonatpótló, amikor legalább 15 percet kell várni.


Egyébként nem vagyok ellene, hogy a pótló Kőbánya-Kispestig menjen, csak emellett már járhatna a vonat is. Mert aki a kieső szakaszról jön, annak elég nagy szívás ez. Aki meg Kőbánya-Kispestig, annak nyilván előnyösebb végigmenni a vonatpótlóval, mint még egyszer átszállni.


Szerintem az rossz indoklás, hogy alacsony lenne a kihasználtság, mert ennyi erővel akkor is alacsony, amikor nincs pótlás. És ez nem igaz, mert viszonylag sokan vannak ezen a szakaszon is.

2016. jún. 14. 11:54
 3/4 anonim ***** válasza:

Egyszerűen így oldotta meg a MÁV-Start. Én már azon csodálkozom, hogy Köki-ig csináltak buszos pótlást.

Amúgy meg: van helyi közlekedés és Köki-től van más vonat is. A másik: az utasok többsége, Pestszentimrétől (és kijebb, az elővárosban) használja, napi ingázás alatt.

2016. jún. 15. 04:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Ez nem csak operatív pótlásoknál, hanem a tervezett vágányzáraknál is így szokott lenni. Az ok az, hogy a vonatpótló sokszor pontatlan és emiatt a sűrű forgalmú Köki-Nyugati szakaszon könnyen borulna a bili.
2016. jún. 15. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!