Annak mi lehet az oka, hogy ilyenkor nem Budapest-Nyugati és Kispest között járnak a vonatok?
A hír alapján úgy tűnik, hogy a Gyál - Kispest szakaszt kellett lezárni (Kispest nem tűnik érintettnek egy Pestszentimrén történt siklásnak).
A MÁV viszont nemes egyszerűséggel betolta a vonatpótlót Gyál és Kőbánya-Kispest közé, Kőbánya-Kispest és Nyugati között meg menjen mindenki, amivel akar, mert vonat az nincs. Pedig elég kézenfekvő lenne Nyugatiból Kispestre küldeni 1 vonatot, ami ingázhatna ebben az átmeneti időszakban.
Ez azért gáz, mert aki menne a Nyugatiba, vagy jönne onnan, annak nem elég a vonatpótló, még egy további vonatra is várnia kell (aminek a fele ráadásul pótjegyes, tehát nem lehet csak úgy felszállni).
Szóval nem értem, vajon miért ezt a megoldást választották?





Na de a 3-as metróval hogy érhető el Kőbánya alsó vagy Zugló? Hol vannak sűrűn közlekedő vonatok? Főleg, hogy az óránként 6 vonatból 2 pótjegyes. Tehát óránként 4 vonat van, nem túl egyenletesen elosztva, és tuti, hogy akkor ér oda a vonatpótló, amikor legalább 15 percet kell várni.
Egyébként nem vagyok ellene, hogy a pótló Kőbánya-Kispestig menjen, csak emellett már járhatna a vonat is. Mert aki a kieső szakaszról jön, annak elég nagy szívás ez. Aki meg Kőbánya-Kispestig, annak nyilván előnyösebb végigmenni a vonatpótlóval, mint még egyszer átszállni.
Szerintem az rossz indoklás, hogy alacsony lenne a kihasználtság, mert ennyi erővel akkor is alacsony, amikor nincs pótlás. És ez nem igaz, mert viszonylag sokan vannak ezen a szakaszon is.





Egyszerűen így oldotta meg a MÁV-Start. Én már azon csodálkozom, hogy Köki-ig csináltak buszos pótlást.
Amúgy meg: van helyi közlekedés és Köki-től van más vonat is. A másik: az utasok többsége, Pestszentimrétől (és kijebb, az elővárosban) használja, napi ingázás alatt.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!