A ráckevei/H6-os HÉV-et miért nem viszik be a Borárosig?
5:
Pedig a ráckevei hév bekötése a csepeli vonalra egyáltalán nem inkompatibilis az 5-ös metró projekttel, és egyáltalán nem drága arányaiban, egy felüljárót kell építeni meg párszáz méter sínt. Utána folytatható lenne a projekt.
1. És? Az OBI mellett egy felüljárón átmenne a ráckevei HÉV, a túloldalon csatlakozna a csepeli vonallal, késöbb pedig már csak le kell vinni a közós szakaszt a föld alá. A csatlakozás előtt meg nem szükséges, igazából a Lágymányositól kellene föld alatt lennie.
2. A Soroksárit nem is érinti, mert nem a Soroksárin kell átvinni, hanem az azt keresztező úton (nem tudom ott már Weiss Manfrédnak hívják-e). Elágazás meg föld fölött lenne.
3. Azoknak a terveknek pont ugyanúgy része a csepeli és a ráckevei hév összeköttetése. Ez nem félmegoldás, hanem része a megoldásnak, méghozzá a legolcsóbb része.
Inkább az a valószínű, hogy a MÁV vonalba kötik majd be (vagyis ténylegesen most is be van ugye kötve a 150-es vonalba) és a ráckevei HÉV-ek végállomása a Kökin lesz.
A csepeli HÉV-et a Kálvin térig akarták bevinni a föld alatt, az 1970-80-as években folyamatosan napirenden volt ez a terv, de aztán nem lett belőle semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!