A ráckevei/H6-os HÉV-et miért nem viszik be a Borárosig?
A te megoldásoddal az a legnagyobb gond, hogy aránytalanul magas költségek mellett nem oldaná meg még a metróhálózat elérését sem.
1. Várostervezési cél a H7 eltüntetése a Duna-partról.
2. Nem cél újabb, városrészeket elválasztó infrastruktúra létesítése. Ha a jelen HÉV-paraméterek szerint hosszabbítanák meg a vonalat, akkor kevésbé lesz átjárharó a Soroksári út. Ha pedig új, tramtrain rendszerben, akkor baromság nem belevenni a csepeli ágat is, ami viszont hely híján egy föld alatti elágazó műtárgyat feltételez a Közvágóhídnál.
3. Egy, az M3 M4 és M2 vonalakat is gyorsan elérő megoldásnak jóval jobbak a megtérülési és támogatási mutatói, mint a te félmegoldásodnak.
1) A csepeli HÉV-et lassan két évtizede tervezik eltüntetni a Duna-partról. Ott jár ma is? Igen. Megvették azokat a lakásokat, amik ott létesültek? Igen. Ha pedig valaki ideköltözött úgy, hogy itt zötyög el a HÉV, akkor mégsem zavaró annyira.
2) A Kvassay Jenő út felett lenne egy felüljáró, úgy csatlakozna be a csepeli HÉV-hez, ez mennyiben is zavarná jobban a semminél a Soroksári utat?
3) Metrókapcsolat természetesen így sem lenne, viszont arra a jelek szerint még évtizedeket lehet várni. Ha idővel villamost csinálnak ide, lehet, hogy lesz, csak az utas szemszögéből nem mindegy, hogyan, milyen áron. A HÉV-ről jelenleg lehet, hogy át kell szállni, de legalább megbízható, fix menetidejű és kellően gyors. A ráckevei HÉV-ről közlekedők jelenleg átlagosan 2 járművel közelítik meg a metrót (a 3-as a legnépszerűbb ugye, a 2-es meg kerülővel érhető el a Kossuth téren). A csepeli HÉV végállomása egyértelműen sokkal előnyösebb.
Egyébként valami mérnöki szakmai szervezettől olvastam, hogy ez az általam felvázolt terv "fillérekből" megvalósítható lenne.
Te is metróellenző vagy :), vagy miért támadod az M5 1. ütemét?
Amúgy a Boráros térnél rossz helyen van a HÉV végállomás, sokkal jobb helyen lenne, ha levinnék a föld alá (ráadásul úgy még ki is tudják vinni a Kálvin térhez, onnan a 3-as és a 4-es metróra is át lehet szállni).
Bár szerintem a M5-nél, inkább a föld alatti szakaszával kéne kezdeni (Kaszásdűlő - Danubius [vagy Közvágóhíd]), aztán összeköttetni a HÉV vonalakkal (bár azok, Bp.-en belül mehetnének a föld alatt, legalább jobban tudnák sűríteni a járatokat).
Pénz van, csak szeretik másra költeni.
Amúgy pont a M5 az egyik beruházás, ami gyorsabban megtérül - ellenben a M4 mostani szakaszával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!