Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A ráckevei/H6-os HÉV-et miért...

A ráckevei/H6-os HÉV-et miért nem viszik be a Borárosig?

Figyelt kérdés
A Kvassay Jenő útra csinálnának egy felüljárót, nem is kellene olyan sok sínt lerakni, hogy becsatlakozzon a csepeli HÉV vonalába, és akkor mehetne Borárosig. Szerintem a ráckevei HÉV utasainak óriási előrelépés lenne már ez is, és ez messze nem is kerülne olyan sokba, mint az "5-ös metró" 1. ütem.

2016. máj. 9. 12:48
1 2
 1/12 acelsziv ***** válasza:
76%
jelenleg épp a csepeli vonal megszűntetése és villamosra cserélése van tervben a nyomorék olimpia miatt.
2016. máj. 9. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Én azt nem venném komolyan, párszor már előkerültek a múltban ilyen őrült tervek, pl. az expo kapcsán, a csepeli HÉV azóta is megvan. Sajnos változatlan formában jórészt.
2016. máj. 9. 12:52
 3/12 anonim ***** válasza:
34%
Azért ez nem egészen úgy megy mint a Train Smimulatorban, hogy leb/szunk egy hidat meg pár km sínt.
2016. máj. 9. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Itt párszáz méter sínről van szó, nem pár km-ről. A játékot nem ismerem. Másrészt ugye nem a mi dolgunk a megvalósítás részleteivel foglalkozni, itt azon van a hangsúly, hogy két, fizikailag egymáshoz ennyire közel lévő HÉV-vonalat több évtized alatt miért nem tudtak összekapcsolni itt a Közvágóhídnál, és mindkettőt a Borárosra vinni? Azért ez nem lenne olyan vészesen nagy költség. Teljesen ésszerű lett volna már rég behúzni a Borárosig.
2016. máj. 9. 13:50
 5/12 anonim ***** válasza:
66%

A te megoldásoddal az a legnagyobb gond, hogy aránytalanul magas költségek mellett nem oldaná meg még a metróhálózat elérését sem.


1. Várostervezési cél a H7 eltüntetése a Duna-partról.

2. Nem cél újabb, városrészeket elválasztó infrastruktúra létesítése. Ha a jelen HÉV-paraméterek szerint hosszabbítanák meg a vonalat, akkor kevésbé lesz átjárharó a Soroksári út. Ha pedig új, tramtrain rendszerben, akkor baromság nem belevenni a csepeli ágat is, ami viszont hely híján egy föld alatti elágazó műtárgyat feltételez a Közvágóhídnál.

3. Egy, az M3 M4 és M2 vonalakat is gyorsan elérő megoldásnak jóval jobbak a megtérülési és támogatási mutatói, mint a te félmegoldásodnak.

2016. máj. 9. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

1) A csepeli HÉV-et lassan két évtizede tervezik eltüntetni a Duna-partról. Ott jár ma is? Igen. Megvették azokat a lakásokat, amik ott létesültek? Igen. Ha pedig valaki ideköltözött úgy, hogy itt zötyög el a HÉV, akkor mégsem zavaró annyira.


2) A Kvassay Jenő út felett lenne egy felüljáró, úgy csatlakozna be a csepeli HÉV-hez, ez mennyiben is zavarná jobban a semminél a Soroksári utat?


3) Metrókapcsolat természetesen így sem lenne, viszont arra a jelek szerint még évtizedeket lehet várni. Ha idővel villamost csinálnak ide, lehet, hogy lesz, csak az utas szemszögéből nem mindegy, hogyan, milyen áron. A HÉV-ről jelenleg lehet, hogy át kell szállni, de legalább megbízható, fix menetidejű és kellően gyors. A ráckevei HÉV-ről közlekedők jelenleg átlagosan 2 járművel közelítik meg a metrót (a 3-as a legnépszerűbb ugye, a 2-es meg kerülővel érhető el a Kossuth téren). A csepeli HÉV végállomása egyértelműen sokkal előnyösebb.


Egyébként valami mérnöki szakmai szervezettől olvastam, hogy ez az általam felvázolt terv "fillérekből" megvalósítható lenne.

2016. máj. 9. 19:58
 7/12 anonim ***** válasza:
63%

Te is metróellenző vagy :), vagy miért támadod az M5 1. ütemét?

Amúgy a Boráros térnél rossz helyen van a HÉV végállomás, sokkal jobb helyen lenne, ha levinnék a föld alá (ráadásul úgy még ki is tudják vinni a Kálvin térhez, onnan a 3-as és a 4-es metróra is át lehet szállni).

Bár szerintem a M5-nél, inkább a föld alatti szakaszával kéne kezdeni (Kaszásdűlő - Danubius [vagy Közvágóhíd]), aztán összeköttetni a HÉV vonalakkal (bár azok, Bp.-en belül mehetnének a föld alatt, legalább jobban tudnák sűríteni a járatokat).

2016. máj. 9. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Nem támadom, csak egy ilyen költségvonzatú projekt megvalósítása, mint az 5-ös metróé, a mi kis fővárosunkban nem megy valami gyorsan, ez több évtized tapasztalata. Noha pénz valójában lenne rá, ha megnézi az ember, mennyivel értelmetlenebb dolgokra költenek el többszáz milliárdokat.
2016. máj. 9. 20:38
 9/12 anonim ***** válasza:
78%
Pénz, pénz és még egy kis pénz kell ehhez.
2016. máj. 9. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
60%

Pénz van, csak szeretik másra költeni.

Amúgy pont a M5 az egyik beruházás, ami gyorsabban megtérül - ellenben a M4 mostani szakaszával.

2016. máj. 10. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!