Ha a villamosnak csak 1 felső vezeték van, a trolinak miért kell 2?
Figyelt kérdés
2016. ápr. 11. 20:02
1/5 anonim válasza:
Mert a villamosnál a sín veszi át a második vezeték szerepét ( földelés). A trolinak gumi kereke van, ezért csak így lehet megoldani a földelés kérdését.
2/5 anonim válasza:
Az áramkört valahogyan zárni kell. Villamosnál ez egyszerű: a sínszálak zárják az áramkört.
A trolinál az aszfalt, amin gördül, nem túl jó vezető, ráadásul mindent az borít. Nem volna visszavezetés. Ezért kell a második madzag, ami a nullvezeték.
3/5 MayDaySK válasza:
És ha már a villamos és troli el van magyarázva akkor még kompletizáljuk. A vonat ugyanigy mukodik mint a villamos és Hozzáteszem hogy a metroknal meg a sinben van minden tehat az eggyik sín az áramfeszultség és a másik a foldeles. Mindig az a lenyeg hogy kettonek kell lenni! Vezeték+vezeték, sín+vezeték vagy sín+sín.
4/5 anonim válasza:
Földelés helyett a 0 helyesebb azért. :)
5/5 eddiboy válasza:
"metroknal meg a sinben van minden tehat az eggyik sín az áramfeszultség és a másik a foldeles" - Azért nem egészen. A metrónál a 2 sín mellett (amin a kerekek futnak) van egy harmadik, abban van a feszültség, a 2 sín pedig a nulla, ahogy a villamosnál is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!