Budapestről Brno-ba; vonat, busz, olcsón?
Remélem, hogy valaki tud segíteni, és ajánlani valami olcsó, és viszonylag gyors megoldást, hogy Brno-ba mehessek. Néztem már buszjáratokat a student agency-nél, de sajnos beteltek, és nem is indul egy sem elég korán. Egy egész napot szeretnék Brnoban tölteni, és utána, ha lehet még aznap hazajönni;nem alhatok ott.
Nem tudom, hogy a vonat mennyibe kerülne....
Előre is köszönök mindenféle választ, ami segíthet. Lehet, hogy nyálasan hangzik, meg ilyesmi, de a barátomhoz utaznék, -elég idős vagyok, szülői engedéllyel- remélem tudtok segíteni. :(
Keresőbe beírod dátummal együtt BP-Brno, utána átdob egy másik keresőre, ott kitöltöd a visszaút idejét,/szül dátumot... akkor ad árajánlatot, ott az árajánlatok részleteire rámenve láthatod, hogy melyik vonat mekkora útidővel, mikor megy oda, illetve vissza.
Ha a Budapest-Keleti - Vác - Párkány - Pozsony - Prága viszonylat érinti, akkor ne nagyon menj vonattal, mert kényelmetlen, sokszor késik (minden országban, közel se csak tőlünk/nálunk), a magyar kocsik koszosak, gusztustalanok...
A magyar szakaszon iszonyatosan lassúak ezek a járatok.
Szerintem a busz jobb lehet mégiscsak, eleve levágja az utat a vonathoz képest.
Jó, mindegy, mindenki maga tudja...
Mikor ezzel a borzalommal utaztam, már a csehektől fél óra késés volt, amire a szlovákok és a magyarok is raktak rá perceket... Végülis semmi baj, mindenki időmilliomos és senki nem függ az időtől.
A magyar CAF kocsi függönye szakadt, ülésén rászáradva... inkább nem is akarom tudni, hogy micsoda.
Rendszeresen látom ezeket a vonatokat, és a legritkább, hogy nem késnek.
Fórumokon a cseh kocsikról se túlzottan pozitív, amiket olvasom.
A magyar szakaszon nem egészen 10 percen keresztül mennek 120 km/h sebességgel (mínusz lassújelek)... Én ma már elvárnám a 160 km/h-t. Jó, tudom, az 1-es vonalra már valószínűleg nem férnének be ezek a járatok, pedig gyorsabb lenne nyilván. Nem egy 80-100-120 km/h sebességű elővárosi vasútvonalra valóak, de leginkább nem a városnéző körvasútra.
#6
Beférnek, volt amikor terelték őket Komárom-Komárno-n át. De az a Szlovákoknak nem annyira szerencsés.
Hegyeshalom fele így is jó pár EC vonat megy, arra sok értelme nem lenne.
Esetleg BP-Győr-Csorna-Sopron-Bécs-Brno fele lehetne, Szlovákia kiesne, és az Győr után szintén 120km/h lenne-
Ha a Nyugatiból indulnának, az 20 perc előny lenne, plusz ha nem állnának meg Nagymaroson és Szobon, az is mind előny lenne. Szerintem Vácon is felesleges megállni. Régen állítólag végigmentek megállás nélkül Párkánytól a Nyugatiig...
Kérdező, a telekocsi, mint Oszkár és társai is egy lehetséges megoldás! ;)
Szobon több, mint valószínű, hogy kötelező a megállás, ahogy a Railjeteké is Hegyeshalomban.
IC-t is helyettesít(ahogy máshol is), valószínű ezért a 3 megálló.
Nyugatiból indítva, pedig nem lehetne a Keletibe érkezőknek átszállni, csak a BKK szolgáltatásaival. Így a Nyugatiba érkezők a váci személlyel át tudnak szállni.
A körvasút/a teljes pálya felújítása segítene esetleg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!