Az abroncsos kerekű vasúti kocsik miért hangosabbak, mint a monoblokkosak?
Melyik kocsi volt hangosabb melyiknél? Típus, vagy mikor hol találkoztál velük.
Azért kérdezem, mert az ellenkezőjébe több logika lenne.
Az összes régebbi gyártású, abroncsos kerekű mozdony és kocsi hangos. Az új, monoblokkos kerekű járművek sokkal halkabbak.
Miért lenne benne több logika fordítva?
#2
Halbi pl régi és monoblokkos. A schlieren (a Gysev-es korábbira gondolok, nem az új 160-as-ra) abroncsos.
Abroncsnak épp az lenne a lényege, hogy elnyelje a vonat haladása miatti "rezgés" egy részét, így a vonat simábban halad. Pl az Eschedei vasúti baleset előtt a német ICE-nek pont emiatt voltak abroncsos kerekei, most már Mono-blokk, de a forgóvázat át kellett alakítani.
Az abroncsos kerekek fő hátránya, hogy drága őket fenntartani, mivel elég gyorsan mennek tönkre anyagfáradás miatt magasabb sebességnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!