Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az abroncsos kerekű vasúti...

Az abroncsos kerekű vasúti kocsik miért hangosabbak, mint a monoblokkosak?

Figyelt kérdés
Szakmai kérdés. Én nem tudom rá a választ sajnos.

2016. márc. 2. 17:35
 1/3 anonim ***** válasza:

Melyik kocsi volt hangosabb melyiknél? Típus, vagy mikor hol találkoztál velük.


Azért kérdezem, mert az ellenkezőjébe több logika lenne.

2016. márc. 3. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Az összes régebbi gyártású, abroncsos kerekű mozdony és kocsi hangos. Az új, monoblokkos kerekű járművek sokkal halkabbak.


Miért lenne benne több logika fordítva?

2016. márc. 3. 12:22
 3/3 anonim ***** válasza:

#2


Halbi pl régi és monoblokkos. A schlieren (a Gysev-es korábbira gondolok, nem az új 160-as-ra) abroncsos.

Abroncsnak épp az lenne a lényege, hogy elnyelje a vonat haladása miatti "rezgés" egy részét, így a vonat simábban halad. Pl az Eschedei vasúti baleset előtt a német ICE-nek pont emiatt voltak abroncsos kerekei, most már Mono-blokk, de a forgóvázat át kellett alakítani.

Az abroncsos kerekek fő hátránya, hogy drága őket fenntartani, mivel elég gyorsan mennek tönkre anyagfáradás miatt magasabb sebességnél.

2016. márc. 3. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!