A régebbi (pl Ikarus 280) trolik mi miatt hangosabbak, mint az újabbak (pl Solaris)?
Figyelt kérdés
2015. jún. 11. 19:02
1/4 anonim válasza:
A rába hangos híd ( nagy híd miatt ) a fogaskerekek nagyobb felületen érintkeznek ezáltal egy bizonyos fordulatszámon jobban búg mint a solarisba lévő halk híd ( "ZF" kis híd ).
2/4 anonim válasza:
A villanymotorok is hangosabbak, mint a Solarisokban.
3/4 anonim válasza:
A hang oka a trolibuszokban lévő külső áttétes MVG-118-as híd/ futómű, amelynek a meghajtott-áttéte a tengely külső részén található. Abuszok közül a 200-as típuscsaládban is megfigyelhető hogy a ZF, vagy 009-es hátsó híddal rendelkező autóbuszok mennyivel kisebb hanggal közlekednek mint a 118-as vagy 318-as híddal szerelt típustársaik. A hangos hídak könnyen megkülönböztetők a többi tengelytől. a B tengelynél a kerékagy majdnem a kerék külső síkjáig ér.
4/4 anonim válasza:
A régi külső bolygóműves difi(B híd) miatt (Rába MVG 118/318), mert nem tökéletes a kivitelezés és egy kicsit surlódnak a fogaskerekek és ez adja ki a jellegzetes Ikarus hangot, viszont hiába régi és hangos, klasszisokkal megbízhatóbb és tartósabb mint az újabb Rába, vagy ZF hidak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!