Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen okok miatt szokott a...

Milyen okok miatt szokott a MÁV vonat késni?

Figyelt kérdés
2016. febr. 24. 20:00
 1/9 anonim ***** válasza:
77%
Télen a hideg miatt, nyáron a meleg miatt.
2016. febr. 24. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
legtöbbször amúgy két okból: Vagy valamiért lassújel van a pályán, vagy egyik vonat késik és ez kihat a másikra is ( A késéss meg szimplán lehet emgitn csak pálya miatt vagy akár műszaki hiba a vonaton.
2016. febr. 24. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
81%
túl meleg, túl hideg, esik az eső, esik a hó, süt a nap, köd van, épp tökéletes az időjárás, biztosítóberendezés meghibásodása, másik vonat késése, felsővezeték szakadás, gázolás...
2016. febr. 24. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
92%

Tulajdonképpen bármilyen okból.


Pályahiba miatt, járműhiba miatt, felsővezetéki hiba miatt, biztosítóberendezési hiba miatt, megnövekedett utasforgalom miatt, csatlakozásra várás miatt, keresztező vonatra várás miatt, a szerelvényből kiállított előző vonat késése miatt, hatósági intézkedés miatt, baleset miatt, személyzethiány miatt, időjárási viszontagságok miatt, stb.

2016. febr. 24. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
2016. febr. 24. 20:44
 6/9 anonim ***** válasza:
76%
mindig
2016. febr. 25. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk volt már minden.


- Bomba riadó Nyugatiban, Keletiben, az kihatott a fél országra.

- Felsővezeték szakadás

- Árvíz miatt is lassan ment a vonat.

- Baleset volt a síneken, másik vonat miatt is volt ilyen.

- Volt hogy néni rosszul lett, akkor mentők jöttek, vagont lekapcsolták, át kellett szállni.

- Csatlakozásra kellett várni mert az késett.

- Felújítási munkák miatt csak egy vonalon ment a 2 irányú forgalom.

- IC, EC vonatot el kellett engedni.

- Bliccelős cigányok miatt is álltunk már meg, a semmi közepén kipaterolta őket a kaller a vonatról.

2016. febr. 25. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Ez a magyar vasút!
2016. febr. 25. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Vagy van valami extrém probléma: megfeküdt a mozdony, elromlott a váltó, leszakadt a vezeték...


De általában nem erről van szó. Az ócska vágányállapotok miatt előbb-utóbb mindig több lesz a lassújeles szakasz, minthogy tartható lenne a menetidő. Persze az ország évtizedre bebetonozott - minden vonal mindenre kiható jellegű - menetrendjét nekiállni átírogatni emiatt...


Másik: ütemes menetrend van - vagyis minden órában ugyanaz. Ez gyakorlatban tarthatatlan. Pl. páros órában adott állomáson csak egy ellenvonatos kereszt van. páratlan órában ezenfelül el kell engedni két zónázót oda-vissza, egy nemzetközit, meg egy tehert. Menetrendben az van az utas orrára kötve: hogy a vonat mindig 3 percet tölt azon az állomáson. Hát ehhez képest páratlan órában csak a bejárati lámpánál lesz garantált 15 perc. De ez nem késés, ez a valóság. Ezt nem lehet másképp, nem ereszthetik egymásnak a vonatokat... Kivitelezhetetlen gyorsabban. Persze a hozzá nem értő utas ilyenkor elkönyveli, hogy aznap késett a vonatja. Viszont szombaton meg egyetlen vonat sincs szemben, és akkor szerencsétlen vonat, mely eleve 7-8 perccel hamarabb az állomásra ért, nem mehet tovább. Csakhogy betartsa a menetrendet, pedig semmi nem jön szembe, ő van egyedül a pályán. Szóval kevesebb lenne az utas fejében a "késés" ha az ütemes menetrenden kívül zárójelben odaírogatnák nekik, hogy mi a jó édes valóság... Akik törzsutasok ezt ismerik, eleve tudják, mely vonatokhoz elég 10 perccel később is kimenniük az állomásra, mert semmilyen esetben NEM FOG TUDNI az onnét előbb elmenni.


Na most ezeknek az alkalmankénti negyedórás állomás előtti tartózkodásoknak - hát nevezzük késéseknek - a valódi megoldása az a szintbeli vonatkereszteződések felszámolása többszintes vasúti csomópontokkal. Amiben Magyarország botrányosan sehol se jár. Van ilyen Kelenföld előtt, Keleti-Rákos között egynéhány, azt kb. jónapot. Többi helyen meg 30km az akár másfél óra... Aminek a fele keresztező vonatok bevárogatására megy el. És ha ezenfelül egy tényleg késik, akkor minden késik. Egyvágányos vonalak meg akár egész napra megőrzik az ilyen késéseket. Ezeket a problémákat se a flirtek, se a liftek, se az automaták, se az utastájékoztatási dogmák, se a díszburkolatos P+R parkolók nem fogják megoldani.


A vonatok általában egymás miatt késnek. Mindegyik rá tudna mutatni egy másik vonatra, hogy én meg őmiatta kések, és már a kutya meg nem mondaná, ki kezdte aznap az egészet. Ezért kéne elkezdeni külön szinteken "függetleníteni" egymástól a vonalakat, már amennyire lehet. És a kétvágányosítási programot nagyságrendekkel meggyorsítani. Minden más cselekvése a MÁV-nak egy ócska pénzkidobás, és ugyanúgy fennmaradnak vele ugyanazok az állapotok.

2016. febr. 25. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!