Mi durran, szisszen a Flirt vonaton középen?
A felsővezeték-hálózat szakaszokra van bontva, hogy hiba esetén ne az egész országban kelljen azt kikapcsolni. Mivel a motorkocsi vezetője nem tudhatja mindig, hogy az előtte lévő szakaszon nem történt-e bármilyen okból kikapcsolás, a biztonság kedvéért a vonatnak kikapcsolt megszakítóval ill leeresztett áramszedővel kell a szakaszhatáron áthaladnia. Így elkerülhető, hogy véletlenül feszültség alá kerüljön a vonat áramszedőjén keresztül egy kikapcsolt felsővezeték-szakasz, amin ugye akár dolgozhatnak is. (Persze az ott dolgozókat más is védi, de minél több a biztonsági intézkedés, annál kisebb a baj, ha valamelyik véletlenül kimarad.)
Amit hallasz, az a főmegszakító hangja.
Miért kellene leengedett szedővel átmenni a szakaszon?
Szerintem egy levegőtúlnyomás szelep nyit ki.
Itt kifejzettem a 3. és 4. hozzászólásban az okot. http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__7..
Nem a kikapcsolhatóság miatt van főleg szakaszokra bontva, hanem az eltérő szakaszok eltérő fázishelyzetben vannak az országos hálózat egyenletes leterhelése érdekében, ezért ezeket nem lehet összezárni, hiába egy alállomásról van táplálva.
Ha pedig több áramszedővel megy a jármű (de csak akkor), akkor le kell ereszteni az áramszedőt. Egyébként fázishatárnál nem kell, csak a főmegszakítót kikapcsolni. Ennek van durranó hangja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!