Mi a MAV tervei, a HEV vonalakkal?





Nem tökmindegy amíg jár?
Én akkor aggódnék, ha elkezdik felszedni a síneket.
de akkor is csak azon, hátha jut belőle pár tonna amit leadhatk a méhbe..





Semmi. Amíg lehet, harcolnak az átvétel ellen, utána meg páriaként kezelik majd a vasút többi részétől sok tekintetben idegen szigetüzemeket. Legfeljebb akkor válnak majd érdekessé, ha sikerül a felújításujra uniós forrásokat bevonni, mert abból lehet ügyesen átjátszani pénzeket baráti zsebekbe.
Rövid távon persze nem változik semmi, marad a menetrend, a díjszabás, a pontosság, a viszonylag normális hozzáállású, bár alulfizetett személyzet. Hosszabb távon majd előjönnek a szervezeti különállasból álló problémák, a nagyvasúti rutinok ráhúzása a HÉV üzemére is és a megrendelő minisztérium is lehet, hogy Kerepesnél-Mogyoródnál elvágja a vonatok felét, hiszen a vonatkilométernél fontosabb szempont a világon nincs szerintük.
De ez a jövő. Tervek, most még, igazából nincsenek. És ez a legnagyobb baj: megint érdemi tanulmányok nélkül dönt a Fidesz, izomból. Tényleg ezt érdemli ezt az ország, hogy fejjel megyünk mindig a falnak?





Ahoj!
A MÁV terve az, hogy jó lesz pénzgenerátornak, Uniós pénzt nyerni a haverok zsebébe. Nagyon más koncepció nincs, illetve ezzel azért lehet szakítani, mert a különváló Budapest régió ezután alig kap majd pályázati pénzeket. A HÉV-ben van még pályázati potenciál rendesen.
A pénzpumpán kívül várhatóan lesznek járatritkítások - személyzeti racionalizálás, olcsóbb lesz, hogy nem kell külön gép majd a szerelvények szállításához, mert minden MÁV lesz, várhatóan a színvonal nem fog semerre változni, csak a valamivel ritkább menetrend és a kevesebb személyzet irányába.
Sci-fi találgatásokat meg lehetne tenni, de nem érdemes, majd az elkezdődik akkor, ha kilátásba kerülnek lenyúlható EU-pénzek.

























"a felújított vonalakon a Flirt könnyített változata járHAT majd"
A Flirt továbbra is egy opció. Az pedig fix, hogy az alagutat a szentendrei HÉV-en nem fogják teljesen átépíteni azért, hogy a Flirtek beférjenek. De persze mondhatnék még példákat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!