Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért kell a Máv-Start e-ticke...

Miért kell a Máv-Start e-ticket rendszerében vásárolt, nem kioszkos átvételű jegyeket kötelezően kinyomtatni A/4-es papírra, ha a jegy nem feláras vonatot vagy vonatokat is tartalmaz?

Figyelt kérdés
Rendszeresen használom az e-ticketet, és nem értem, hogy a - Máv-Start által otthon nyomtatott jegynek nevezett - jegyet miért csak akkor lehet arra alkalmas eszköz kijelzőjén bemutatni a jegyvizsgálat alkalmával, ha az csak feláras vonatot vagy vonatokat tartalmaz. Hiszen ha nem lenne ez a megkötés, akkor bárhol meg lehetne venni (még a legutolsó kis megállóhelyen is), és már úgy szállhatna fel az utas, hogy van jegye, mindenkinek könnyebb lenne. Írtam ez ügyben nekik, azt válaszolták, hogy azért, hogy kizárják a vonat fedélzetén történő jegyvásárlást. Szlovákiában, Csehországban járva viszont azt tapasztaltam, hogy ilyen megkötés ott nincs, bármely vonaton be lehet mutatni kinyomtatás nélkül is a jegyet, csak az a feltétel, hogy vagy a kiválasztott vonattal (ez rajta van a jegyen, lehet ellenőrizni), vagy az azt követő vonatok valamelyikével utazzon az utas, és így kizárják a vonat fedélzetén történő vásárlást, hiszen a menetrend szerinti indulási idő elmúlta után az adott vonatot nem lehet kiválasztani. Miért nem vezeti be ezt a Máv-Start is itthon, hiszen nem kerülne egy fillérbe sem, csak a felhasználási feltételeket kéne módosítani, és így végre teljes körűen használható lenne a rendszer?

2016. jan. 12. 19:07
 1/5 anonim ***** válasza:

Alapesetben jogos a kérdés, és nyilván csak egy kis brainstorming kéne, hogy ne kelljen nyomtatgatni, ha egyszer ott a mobilon a vonalkód/QR kód.

Ám írtad, hogy:


" a menetrend szerinti indulási idő elmúlta után az adott vonatot nem lehet kiválasztani"


Nos vedd alapul azt, hogy az induló állomástól a végállomásig egy vonat azért több helyen is megáll, személynél meg ugye majdnem mindenhol. Ha nem lehetne kiválasztani az adott vonatnál a vásárlást, miután elindult, akkor pl. 10 megállóval arrébb nem tudna jegyet venni senki, akinek van még félórája hogy odaérjen.

És nyilván visszafelé is igaz, ha ezt meg lehetne tenni a vonaton ülve, nyomtatás nélkül, akkor visszaélésre adhat okot. A magyar pedig kihasználja, mert nem szeret fizetni teljes árat, ha ki lehet bújni alóla.

2016. jan. 12. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ, de az, hogy a menetrend szerinti indulási idő elmúlta után nem lehet kiválasztani az adott vonatot, az természetesen úgy értendő, hogy egy adott állomás illetve megállóhely vonatkozásában nem lehet. Tehát ha mondjuk elhagyta a vonat az indulási helyet, akkor azt mint kezdőpontot a jegyen nem lehet választani, de a második, harmadik, stb. állomást, megállóhelyet még igen; ha elhagyta a másodikat, akkor a harmadikat, negyediket, stb. még igen. Szóval akik ott szállnának fel, ahová még nem érkezett meg, azok nincsenek kizárva a jegyvásárlás lehetőségéből.

Nyilván más országokban sem ostobák a rendszer üzemeltetői, ott is számítanak erre, mégsem kötelező sehol a nyomtatás. Annyit kéne tenni, hogy a jegyvizsgáló vagy jegyellenőr pl. a 8 órási vonaton ne fogadja el a 10 órási vonatra szóló jegyet (de fordítva jó lenne, tehát későbbi vonattal utazhat az utas, ha létezik ilyen) a módosított szabályzat alapján.

Ha attól félnek a MÁV-nál, hogy a vonaton két megálló között veszi meg valaki, akkor kérdés, hogy honnan tudja az illető, hogy csak később lesz ellenőrzés, mint amikorra ahhoz a megállóhelyhez érnek, amitől megvette (hiszen akkor az még nem lenne érvényes)? Ráadásul ha látták, hogy nem ott szállt fel valójában, hanem korábban, akkor pedig megint nem működik a dolog. Az, hogy egy utas hol szállt fel, ennek az eldöntése a vonat fedélzetén nem az "otthon nyomtatott jegyre" jellemző probléma, bárki mondhatja, ha valahol nincs jegykiadás a vonat megállóhelyei közül, hogy itt és itt szállt fel (valójában pedig korábban), aztán vagy elhiszik, vagy nem. Ha mondjuk nem volt ott felszálló, akkor kezdődhet a vita, de ez ismétlem, hogy nem az "otthon nyomtatott jegy" problémakörébe tartozik.

2016. jan. 12. 21:50
 3/5 anonim ***** válasza:
Azért, mert nincs pénz és eszköz arra, hogy minden vonaton legyen leolvasó, ezért első körben a távolsági vonatokon vezették be, a személyekre később fogják (nem tudom mikor, ne kérdezd).
2016. jan. 13. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Szolgálati mobiltelefonnal olvassák le, az pedig tudtommal minden jegyvizsgálónál van, de legalábbis a vezető jegyvizsgálóknál biztos.
2016. jan. 13. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nincs rá ok. Régi MÁV logika.


# 3

Olvasó a papíroshoz is kell, szóval ez elég rossz tipp volt. És tényleg van minden jv-nek olvasója (telefon).

2016. jan. 13. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!