Miért kell a Máv-Start e-ticket rendszerében vásárolt, nem kioszkos átvételű jegyeket kötelezően kinyomtatni A/4-es papírra, ha a jegy nem feláras vonatot vagy vonatokat is tartalmaz?
Alapesetben jogos a kérdés, és nyilván csak egy kis brainstorming kéne, hogy ne kelljen nyomtatgatni, ha egyszer ott a mobilon a vonalkód/QR kód.
Ám írtad, hogy:
" a menetrend szerinti indulási idő elmúlta után az adott vonatot nem lehet kiválasztani"
Nos vedd alapul azt, hogy az induló állomástól a végállomásig egy vonat azért több helyen is megáll, személynél meg ugye majdnem mindenhol. Ha nem lehetne kiválasztani az adott vonatnál a vásárlást, miután elindult, akkor pl. 10 megállóval arrébb nem tudna jegyet venni senki, akinek van még félórája hogy odaérjen.
És nyilván visszafelé is igaz, ha ezt meg lehetne tenni a vonaton ülve, nyomtatás nélkül, akkor visszaélésre adhat okot. A magyar pedig kihasználja, mert nem szeret fizetni teljes árat, ha ki lehet bújni alóla.
Köszönöm a választ, de az, hogy a menetrend szerinti indulási idő elmúlta után nem lehet kiválasztani az adott vonatot, az természetesen úgy értendő, hogy egy adott állomás illetve megállóhely vonatkozásában nem lehet. Tehát ha mondjuk elhagyta a vonat az indulási helyet, akkor azt mint kezdőpontot a jegyen nem lehet választani, de a második, harmadik, stb. állomást, megállóhelyet még igen; ha elhagyta a másodikat, akkor a harmadikat, negyediket, stb. még igen. Szóval akik ott szállnának fel, ahová még nem érkezett meg, azok nincsenek kizárva a jegyvásárlás lehetőségéből.
Nyilván más országokban sem ostobák a rendszer üzemeltetői, ott is számítanak erre, mégsem kötelező sehol a nyomtatás. Annyit kéne tenni, hogy a jegyvizsgáló vagy jegyellenőr pl. a 8 órási vonaton ne fogadja el a 10 órási vonatra szóló jegyet (de fordítva jó lenne, tehát későbbi vonattal utazhat az utas, ha létezik ilyen) a módosított szabályzat alapján.
Ha attól félnek a MÁV-nál, hogy a vonaton két megálló között veszi meg valaki, akkor kérdés, hogy honnan tudja az illető, hogy csak később lesz ellenőrzés, mint amikorra ahhoz a megállóhelyhez érnek, amitől megvette (hiszen akkor az még nem lenne érvényes)? Ráadásul ha látták, hogy nem ott szállt fel valójában, hanem korábban, akkor pedig megint nem működik a dolog. Az, hogy egy utas hol szállt fel, ennek az eldöntése a vonat fedélzetén nem az "otthon nyomtatott jegyre" jellemző probléma, bárki mondhatja, ha valahol nincs jegykiadás a vonat megállóhelyei közül, hogy itt és itt szállt fel (valójában pedig korábban), aztán vagy elhiszik, vagy nem. Ha mondjuk nem volt ott felszálló, akkor kezdődhet a vita, de ez ismétlem, hogy nem az "otthon nyomtatott jegy" problémakörébe tartozik.
Nincs rá ok. Régi MÁV logika.
# 3
Olvasó a papíroshoz is kell, szóval ez elég rossz tipp volt. És tényleg van minden jv-nek olvasója (telefon).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!