Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit szólnátok ehhez a metróter...

Mit szólnátok ehhez a metrótervhez?

Figyelt kérdés

A 4-6-os villamospár Közép-Európa (vagy talán Európa) legforgalmasabb villamosvonala, és ez nem feltétlenül jót jelent, ugyanis ennyi utasra más nagyvárosban metró jut.

A terv, vagyis a megállók: Széll Kálmán tér; Margit híd, budai hídfő; (Jászai Mari tér;) Nyugati Pályaudvar; Oktogon; Blaha Lujza tér; (Rákóczi tér;) Corvin-negyed; Borános tér; (Petőfi híd, budai hídfő;) Újbuda-központ; Móricz Zsigmond körtér.

A zárójeles megállók nem feltétlenül szükségesek, hiszen túl közel lennének így egymáshoz a megállók. A két utolsó megállónál be lehetne hozni azt, hogy az M4 metróval közös alagútban menne.



2015. dec. 21. 15:49
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Továbbgondolva - nem vagyok metróellenes - a Nagykörútra (csak a témánál maradjunk) csak villamos való.

Ha a forgalmát akarjuk csökkenteni, akkor nem csak a korábban írt 5-ös metró, hanem a 2-es metró további ágai jelentenének még megoldást: Széll Kálmán tértől - Budagyöngye. Déli pályaudvartól - Újbuda (vagy a vasút vonalán, de akkor Déli megszűnne, vagy az Alkotás utca - Budaörsi úton keresztül, de akkor az utakat kellene felbontani és ne legyenek illúzióink: a villamosokat megvágnák). A két meghosszabbítást azért érdemes megfontolni, de csak akkor ha nem a felszíni villamosvonalak kárára menne.

A 4 - 6 villamosokhoz térve: érdemes hozzányúlni, de akkor a 4-est mindkét irányba hosszabbítsák meg (É felé - Hűvösvölgy, D fele azért 5 lehetőség lenne:

1.: Bogdánfy u. - Budafoki út - Hengerhalom út - Szerémi út - Kitérő út - Leányka utca. Végállomás: Budafok Belváros.

2.: Újbuda - Központtól délre, végig a 47-es vonalán. Végállomás: Budafok Belváros [Városháza tér].

3.: Tovább a Bocskai úton - Kosztolányi Dezső tér - Bartók Béla út - Tétényi út - Sáfrány utca. Végállomás: Albertfalva vasútállomás, de a Budafok kocsiszínnél lehetőség van a Fehérvári villamospályával összekötni és a 47-es vonalán végiglehet vezetni, Budafok Belvárosáig [Városháza tér]. Ha ezt meglépik, akkor csak a Rákóczi útra kell villamost tenni, amivel végképp el lehet temetni a 7-es buszt. Ezen felül, adva van még egy villamosvonalnak a lehetősége: Széll Kálmán tér - Alkotás utca/vagy Apor Vilmos tér - Jagelló út felől - BAH csomópont - Villányi út - Karolina úton végigvezetve.

4.: Bocskai út - Kosztolányi Dezső tér - Bartók Béla út. Végállomás: Kelenföld vasútállomás.

5.: Bocskai út - Kosztolányi Dezső tér - Nagyszőlős utca - Budaörsi út. Itt vagy Gazdagrét miatt, vagy Budaörsre menne ki [bár ezt, úgysem fogják meglépni] a villamos. Itt csak Budaörs Virágpiac végállomás jöhetne szóba.)

A 6-osnál, meg ezer éve felvetik, csak valamiért folyton lemondják: a kör6-ost.

Még valami: jó lenne, ha a Nagykörúti villamos pályája, a további villamosvonalak felé is, nyitott lenne (a Budai fonódón kívül): Nyugati p.u. (ha a Lehel tér és a Deák Ferenc tér felől, meg lennének hosszabbítva), Blaha Lujza tér (főleg akkor, ha a Rákóczin is lenne még villamos). A Corvin negyednél, én egy kérdőjelet tennék (az Üllői úti villamos miatt, ha megépülne a metró felett).

2015. dec. 24. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!