Mit szólnátok ehhez a metrótervhez?
A 4-6-os villamospár Közép-Európa (vagy talán Európa) legforgalmasabb villamosvonala, és ez nem feltétlenül jót jelent, ugyanis ennyi utasra más nagyvárosban metró jut.
A terv, vagyis a megállók: Széll Kálmán tér; Margit híd, budai hídfő; (Jászai Mari tér;) Nyugati Pályaudvar; Oktogon; Blaha Lujza tér; (Rákóczi tér;) Corvin-negyed; Borános tér; (Petőfi híd, budai hídfő;) Újbuda-központ; Móricz Zsigmond körtér.
A zárójeles megállók nem feltétlenül szükségesek, hiszen túl közel lennének így egymáshoz a megállók. A két utolsó megállónál be lehetne hozni azt, hogy az M4 metróval közös alagútban menne.
Továbbgondolva - nem vagyok metróellenes - a Nagykörútra (csak a témánál maradjunk) csak villamos való.
Ha a forgalmát akarjuk csökkenteni, akkor nem csak a korábban írt 5-ös metró, hanem a 2-es metró további ágai jelentenének még megoldást: Széll Kálmán tértől - Budagyöngye. Déli pályaudvartól - Újbuda (vagy a vasút vonalán, de akkor Déli megszűnne, vagy az Alkotás utca - Budaörsi úton keresztül, de akkor az utakat kellene felbontani és ne legyenek illúzióink: a villamosokat megvágnák). A két meghosszabbítást azért érdemes megfontolni, de csak akkor ha nem a felszíni villamosvonalak kárára menne.
A 4 - 6 villamosokhoz térve: érdemes hozzányúlni, de akkor a 4-est mindkét irányba hosszabbítsák meg (É felé - Hűvösvölgy, D fele azért 5 lehetőség lenne:
1.: Bogdánfy u. - Budafoki út - Hengerhalom út - Szerémi út - Kitérő út - Leányka utca. Végállomás: Budafok Belváros.
2.: Újbuda - Központtól délre, végig a 47-es vonalán. Végállomás: Budafok Belváros [Városháza tér].
3.: Tovább a Bocskai úton - Kosztolányi Dezső tér - Bartók Béla út - Tétényi út - Sáfrány utca. Végállomás: Albertfalva vasútállomás, de a Budafok kocsiszínnél lehetőség van a Fehérvári villamospályával összekötni és a 47-es vonalán végiglehet vezetni, Budafok Belvárosáig [Városháza tér]. Ha ezt meglépik, akkor csak a Rákóczi útra kell villamost tenni, amivel végképp el lehet temetni a 7-es buszt. Ezen felül, adva van még egy villamosvonalnak a lehetősége: Széll Kálmán tér - Alkotás utca/vagy Apor Vilmos tér - Jagelló út felől - BAH csomópont - Villányi út - Karolina úton végigvezetve.
4.: Bocskai út - Kosztolányi Dezső tér - Bartók Béla út. Végállomás: Kelenföld vasútállomás.
5.: Bocskai út - Kosztolányi Dezső tér - Nagyszőlős utca - Budaörsi út. Itt vagy Gazdagrét miatt, vagy Budaörsre menne ki [bár ezt, úgysem fogják meglépni] a villamos. Itt csak Budaörs Virágpiac végállomás jöhetne szóba.)
A 6-osnál, meg ezer éve felvetik, csak valamiért folyton lemondják: a kör6-ost.
Még valami: jó lenne, ha a Nagykörúti villamos pályája, a további villamosvonalak felé is, nyitott lenne (a Budai fonódón kívül): Nyugati p.u. (ha a Lehel tér és a Deák Ferenc tér felől, meg lennének hosszabbítva), Blaha Lujza tér (főleg akkor, ha a Rákóczin is lenne még villamos). A Corvin negyednél, én egy kérdőjelet tennék (az Üllői úti villamos miatt, ha megépülne a metró felett).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!