Mit szólnátok ehhez a metrótervhez?
A 4-6-os villamospár Közép-Európa (vagy talán Európa) legforgalmasabb villamosvonala, és ez nem feltétlenül jót jelent, ugyanis ennyi utasra más nagyvárosban metró jut.
A terv, vagyis a megállók: Széll Kálmán tér; Margit híd, budai hídfő; (Jászai Mari tér;) Nyugati Pályaudvar; Oktogon; Blaha Lujza tér; (Rákóczi tér;) Corvin-negyed; Borános tér; (Petőfi híd, budai hídfő;) Újbuda-központ; Móricz Zsigmond körtér.
A zárójeles megállók nem feltétlenül szükségesek, hiszen túl közel lennének így egymáshoz a megállók. A két utolsó megállónál be lehetne hozni azt, hogy az M4 metróval közös alagútban menne.
Butaság, már ne is haragudj. A kis ő megállók forgalmát meg viszi tovább a metró felett a villamos? Inkább egyéb villamos és gyorsvasúti terveknek kéne megvalósulnia, ami tehermentesítheti a Körút forgalmát.
A Körúti főgyűjtőcsatorna se barátja a kivitelezésnek, az egy megállós közös m4 szakasz is csak viccnek jó, bocs. Nagyon messze van ez költségekben és fontosságban a realitásoktól.
Széll Kálmán tér (2-es metró)
Nyugati Pályaudvar (3-as metró)
Oktogon (1-es metró)
Blaha (2-es metró)
Rákóczi tér (4-es metró)
Újbuda központ (4-es metró)
Móricz zsigmond körtér (4es metró
Vagyis az ötleted 2. felét jelenleg is leköti egy metró az első felét meg több is...
Az úgynevezett nehézmetró (mint a 2-es, 3-as, 4-es) drága, emiatt nehezen bővíthető is, de legalább szigetüzem, tehát más üzemekkel nehezen összekapcsolható. Rövid távon nem előnyös, mert mire az ember a föld alá ér, a felszínen is célba érne. Ritkább megállókiosztás a jó, de az meg néhol (pl. budapesti Nagykörút) nem olyan nyerő.
Ezért Budapest közlekedését kellene úgy fejleszteni, hogy kevesebb ember szoruljon rá a nagykörúti villamosok használatára összekötő elemként.
Ahogy már írták, 5-ös "metró", a csepeli, ráckevei és szentendrei HÉV-ek összekötésével, nagyvasúti lehetőségek, hosszú és jól karbantartott villamosvonalakkal lehetne javítani a helyzeten.
A lényegi problémája a körútnak az, hogy a saját - amúgy sem kicsi - forgalmára feleslegesen ráadódnak a semmiben végződő HÉV-vonalak. Továbbá a budai oldalon nehézkesebb a közlekedés, így jelenleg a Nagykörút dél-budai részéről az észak-budai részére is mindenki úgy jár, hogy 3/4-ed kört tesz meg Pesten keresztül. (Ha legalább a 6-os két átszállás helyett teljesen körbe menne a Villányi, Alkotás út felé, máris mindegy lenne, hogy vki pl. A Borárostól merre megy a Margit híd budai hídfőhöz...
Tegyük fel, hogy a helyi, kisebb távú, kényelmesebb jövés-menés kedvéért a villamos is megmaradna. Nem engednék megszüntetni, és ezt én is így gondolom helyénvalónak. Mi több a Nagykörút kb. villamospályástul műemlék védettségű út, szóval ez erősen hozzátartozik a városhoz. Ez esetben a metró-tervednek a ritkábban megálló opciója jönne szóba. Ha úgyis marad a villamos, - és a csatorna főhálózat miatt ott kéregbontás valóban nem lehetséges, tehát mélyfúrás kell - akkor nem muszáj mereven ragaszkodni a körút vonalához. Meg akkor már legyen valami alternatívája is dolognak a villamoshoz képest, ezért én a pesti szakaszon a nyomvonaltervedet kelet felé elnyújtanám úgy, hogy a Blaha helyett a Keleti pu-t érintse. Ez esetben lenne egy olyan gyűrű, ami felfűzné a Délit, a Nyugatit, a Keletit... (és ezen az íven haladva tovább felfűzhette volna az Északit és a Dunait, amik fiatalabbaknak már gondolom, nem mondanak semmit) ... és bizonyos vonatok járnának keresztül rajta, megkímélvén a nehéz bőröndökkel átutazókat a fejpályaudvarok közti BKV-zástól... (Pl. délis vonatok a Nyugati, Keleti, Orczy téren át Rákoskeresztúr felé, a Keleti úgyis túlterhelt, kéne a hely, ott amúgy is életszerű már néhány földalatti vágány.) Persze ez is ugyanúgy mese habbal, de akkor már adna valami pluszt is a dologba. Ezért kéne összerakni a kettőt, mármint ezt MÁV-os problémakört az általad felhozott témával, mert duplán már nagyobb a realitása, bár így se sok... Realitás ott kezdődik, hogy a 19-es villamos elmegy a Margit-híd felé, a Csepeli és a Ráckevei HÉV meg minimum elmenne már az Astoriáig.
(((Olyat óvatosan írj, hogy a metród csak úgy belecsatlakozik egy megálló kedvéért az M4-be. A "nagyvasúti jellegű" forgalomirányítás nem úgy működik, hogy majd besorolnak egymás közé, mint a villamosok. Eleve a metróalagútjaink telítettek, nem lehet már csak úgy betenni még egy szerelvényt a kettő közé biztonságos távolságtartási okokból. Tetszik, nem tetszik, sajnos ez van. Amúgy is feltorlasztanák egymást, mint a MÁV vonatok, mikor 20 perceket várnak, hogy bejárhassanak végre egy-egy állomásra. Nagyvasúti járműveknél a közös pályahasználat az valami katasztrófa tud lenni... HÉV-nek, metrónak pont az adja a megbízhatóságát, hogy maguk vannak a pályájukon, és nem osztozkodnak száz másféle kitérő, betérő, keresztező, félreálló, leelőző járattal.)))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!