Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nevezik gyorsvonatnak...

Miért nevezik gyorsvonatnak azt a vonatot, amely 2:35 alatt teszi meg az Eger-Bp távolságot?

Figyelt kérdés
Miért kell ezért a lassúságért még külön gyosvonati pótjegyet fizetni?

2015. dec. 10. 14:10
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
100%

"30 perccel lassúbb, mint a másik gyors, ez a gond!"

Szegedre az IC egybe van kapcsolva a gyorsvonattal, az milyen már :D


"Egy utasnak nem nagy összeg az a 205 Ft különbség."

Nekem alapvetően 3 bajom van/volt ezzel a pótjegy dologgal:

1. Marhára nem volt egyértelmű eleinte hogy mikor kell, mikor nem, anno Elvirán sem számolta bele a pótjegy árát, aztán eleinte sok embert láttam ebbe belefutni, hogy gondolom kért egy jegyet mint mindig, pótjegyet nem adtak mellé, mert nem adott vonatra kérte, aztán a kaller meg büntetett.

2. A politikai háttér, hogy tipikus Fideszes arcul csapás volt, mert mi volt a szlogen? "Nem lesz jegyár emelés"...Ja csak mégis több 100 forinttal többet fizetsz.

3. Alapvetően mindenkit zavar az, ha az árakat növelik, de a szolgáltatás minősége pont ugyanolyan szar marad. Eddig legalább megvolt hogy az IC drágább, de gyorsabb, most meg a gyorsvonat majdnem ugyanannyiba kerül, de +1 óra és rosszabb szolgáltatás.


Ja és +1, hogy a MÁV és Volán társaságok is ellenezték a bevezetését.


"A bankban sem vág senkit földhöz a sok munka és szolgáltatás nélküli díj"

Ja, csak ha a bank mellette azt hirdeti hogy nincs szolgáltatási díj, nincs sms díj...aztán utána mégis havonta több 100 forintokat levon ilyen címen, az mégis csak zavaró.

2015. dec. 10. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
100%

"Nem az volt a kérdésem lényege, hogy hogyan nevezzük (gyors vagy sebes), hanem hogy miért kell rá gyorsvonati pótjegy, ha lassú."

1. Mindegy hogy nevezed, mert a gyors és sebes vonatra is kell pótjegy.

2. Átszállásos és egy sebes vonatra szállsz fel, ezért kell a pótjegy.

3. Eger-Keleti és Füzesabony-Keleti ugyanabba a km kategóriába esnek (120-140km)

4. Az utazási idő/km nem változik, csak az átszállás miatt vársz.

2015. dec. 10. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 A kérdező kommentje:
Komment Huszár, a legutóbbi két vonat összehasonlitásánál egyik sem volt átszállásos.
2015. dec. 10. 19:24
 24/31 anonim ***** válasza:
75%

Annak, aki szerint nem érdekes az elnevezés: Ha az nem fontos, akkor mi? Az a kérdés tárgya.

Mint kiderült, nem gyorsvonatról van szó, hanem sebesről.

Arra is felhívnám a figyelmet, hogy a kérdésben csak menetidő van. Minden más későbbi.

2015. dec. 10. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
9%

Most te direkt játszod a hülyét? :D


Akkor újra:

1. Sebesvonat nem gyorsvonat, nem is nevezik úgy.

2. A pótjegy ugyanúgy áll mindkettőre, km alapon.

3. Ha már mindenképp linkelgetsz, nézd meg a menetrendet is, ott le van írva hogy "556 gyorsvonat" és "5508 sebesvonat". Utóbbi nagyjából 2x annyi helyen megáll.

2015. dec. 10. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 A kérdező kommentje:
Ti nem fogjátok fel, hogy nem fair két különböző, nem átszállásos vonaton ugyanazt a menetdíjat felszámolni, ha az egyik vonat 35 perccel később ér be? Gratulálok, ez az agymosás csúcsa, és még élvezitek is!
2015. dec. 10. 21:23
 27/31 anonim ***** válasza:
76%

"A kérdező kommentje:


Ti nem fogjátok fel, hogy nem fair két különböző, nem átszállásos vonaton ugyanazt a menetdíjat felszámolni, ha az egyik vonat 35 perccel később ér be? Gratulálok, ez az agymosás csúcsa, és még élvezitek is!"


Mutasd meg, hol van ez a kérdésedben! Semmi más beírásodra nem vagyok kíváncsi, csak a zöldben levő szövegedre!

Az a te kérdésed, s arra kapsz választ.

Ha eleve ezt a megjelölt sebesvonatot kérdezed, akkor teljesen más választ kaptál volna.

2015. dec. 10. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
67%

Kérdező és pontozók:

Ha azt kérdezed, hogy vettél egy Lambót, de miért zöld, s a végén benyögöd, hogy ez egy Trabant, akkor kiben van a hiba?

Gyorsvonatot írtál, ott jelentős a menetidőben a különbség. Annál a sebesvonatnál, amelyet most sokadikra megjelöltél nem az. Ezt még meg is értené az ember, s hogy nem érted.

De te egy támadó felhanggal megfogalmazott kérdést írtál ki, s az nem felel meg a valóságnak.

Ha azt kérdezed, ami valójában érdekel, akkor sokkal előbb kaptál volna neked is elfogadható választ.

Azért az is érdekes, hogy hetekig vártál, s csak most méltatlankodsz.

2015. dec. 10. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
48%

"Ti nem fogjátok fel, hogy nem fair két különböző, nem átszállásos vonaton ugyanazt a menetdíjat felszámolni, ha az egyik vonat 35 perccel később ér be?"


1. A kérdésed nem erről szólt, el lett mondta hogy nem gyorsvonat hanem sebes, amire ugyanúgy fizetsz.

2. Az is el lett mondva, hogy kilométer alapon megy a fizetés, a miértekre választ kaptál, onnantól meg hagy ne a válaszoló legyen már hülye.

2015. dec. 11. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
32%

Egyébként a kérdés jogos, mert a gyorsvonati pótjegy az évszázad legnagyobb hülyesége, amit a vasúttal tettek. Mondjuk nem akkora meglepetés, hiszen itt már pár évtizede szeretik rombolni a vasutat.


A legnagyobb baj, hogy semmi pluszt nem nyújt, mert nincs szabvány gyorsvonat vagy sebesvonat. Az a gyorsvonat, meg sebesvonat, amit a MÁV-START annak nevez el, de ez nem árul el semmi a kocsik minőségéről, vagy a megállások számáról, utazási sebességről.


Elég vicces, amikor a Balaton parton bemondják, hogy "a vonat minden állomáson és megállóhelyen megáll, gyorsvonati pótjegy váltása kötelező". Mert ugye ez csak "zónázó-gyors", arra felé már mindenhol megáll, de hát papíron fizetni kell. (Ugyanez van Cegléd-Szolnok-Záhony felé, csak ott most már kivételként nem kell fizetni pótjegyet. Ez is roppant logikus lépés volt, a torz díjszabást valami még torzabb kivétellel kezelni.)


A sebesvonat vicc kategória, gyakorlatilag bármelyik random gyorsított vagy zónázó vonatra rá lehetne fogni, hogy sebesvonat, csak hát azt nem úgy nevezték el valamiért. (Ugye a zónázó és gyorsított vonat nem is hivatalos megnevezés mind a mai napig, azok mind személyvonatok. Ennyire rugalmas a vasút.) De van néhány gyorsvonat is, aminél érthetetlen ez a jelző.


Meg aztán ott van az expresszvonat, ami magasabb szolgáltatást nyújt, mint egy sebes, de arra csak helyjegy kell, pótjegy nem, mert nem gyors és nem sebes. Kissé nonszensz ez is. Egyértelmű, hogy azért maradt ki, mert a politikusaink nem is tudtak erről a vonatnemről, csak vaktában kiszabtak valamire pótjegyet.


Péntekenként délután a 120a-n a szolnoki zónázó indulás előtt tele von bőröndös emberekkel, mert nem fognak 20 perc időnyereség miatt gyorsvonati pótjegyet fizetni, meg szakadtabb kocsikkal utazni. De hát magyarázzuk már meg, micsoda plusz szolgáltatást nyújt a gyors meg a sebes.


Mellesleg az IC pótjegy sem nyújt már sok pluszt. Aki ma IC-vel megy, az már csak azért teszi, mert átszabták úgy a menetrendet, hogy bizonyos helyek el sem érhetők reális körülmények között gyorsvonattal vagy személyvonattal. A legviccesebb, mikor az IC-k elővárosi kocsikkal vannak kiállítva. Mekkora reklám volt annak idején, amikor Desiro meg FLIRT vonatokat állítottak be IC-nek. Hát persze, mert akkora tré a kocsipark, hogy egy új elővárosi vonattal vakítják a parasztot.

2015. dec. 11. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!