Miért nevezik gyorsvonatnak azt a vonatot, amely 2:35 alatt teszi meg az Eger-Bp távolságot?
Mit szeretnél megtudni igazán?
Nézem az Elivrát. Az átszállás nélküli gyorsvonat menetideje 1 óra 59 perc. A távolság 140 km. Ez 85 km/óra átlag. Országúton is csak 90-el mehet az autó. Nem olyan rossz ez. A gyorsvonat egyébként nem gyorsabb haladást, hanem kevesebb megállást jelent elsősorban.
3-as: Egy utasnak nem nagy összeg az a 205 Ft különbség. Viszont gondolj bele hogy a vasútnak ez az apróság mekkora bevételt jelent. Ha csak 100 utassal számolsz, az 20 500 Ft/út naponta. Az éves szinten csinos kis összeg.
A bankban sem vág senkit földhöz a sok munka és szolgáltatás nélküli díj, például zárlati díj, számlavezetési díj, átutalási díj, stb. De sok kicsi sokra megy.
Vagyis azt mondod hogy a személyvonat 2 óra 43 perc alatt teszi meg?
A kérdésben szereplő gyorsvonat meg 2 óra 35 perc alatt. Az a 7 perc jelent akkora plusz szolgáltatást? Na ne már ez is extra szolgáltatásnak minősüljön. Az extra szolgáltatás a japán vonatoknál kezdődik, de attól messze vagyunk.
Én nem találtam olyan vonatot az Elvirában, amelyik 2 óra 35 perc alatt teszi meg az utat. Nem vitatom, hogy van ilyen, de nekem nem adott ki ilyent.
Én összemérhető adatokat hasonlítottam. Azaz átszállás nélküli járatokat. Vannak olyan megoldások is a két város között, amikor egyik vonatról leszállsz, megvárod a másikat, s azzal mégy tovább. Így a tervező dob neked 4 óránál hosszabb utat is.
Az 5:31-es, az két vonat. Egertől Füzesabonyig személyvonat. Füzesabonyban 35 percet kell várni csatlakozásra. Csak onnan Budapestre, a sebesvonatra kell pótdíjat fizetni.
Nagyrészt az átszállási várakozás miatt hosszabb az útidő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!